۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۸

وزارت دفاع روسیه:

شهرهای «خرسون» و «بردیانسک» را محاصره کردیم/ سیطره بر شهر «ژنشسک»

شهرهای «خرسون» و «بردیانسک» را محاصره کردیم/ سیطره بر شهر «ژنشسک»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: شهرهای خرسون و بردیانسک در جنوب اوکراین را محاصره کردیم و کنترل شهر ژنشسک و فرودگاه چرنوبیوکا را به دست گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات جنگ اوکراین صادر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: شهرهای خرسون و بردیانسک در جنوب اوکراین را محاصره کردیم و کنترل شهر ژنشسک و فرودگاه چرنوبیوکا را به دست گرفتیم.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه همچنین عنوان کرده است: نیروهای روسی موفق شدند ۹۷۵ تأسیسات نظامی زیرساختی اوکراین را منهدم سازند. افزون بر این، ۴۷۱ نظامی اوکراین هم در خارکیف سلاح خود را روی زمین گذاشتند و تسلیم شدند.

این درحالی است که پیشتر وزارت خارجه کوبا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تلاش آمریکا برای گسترش ناتو به سوی مرزهای روسیه منجر به بروز اوضاع کنونی شد. آمریکا و ناتو مسئول کشتار و آوارگی صدها هزار نفر از غیر نظامیان شده‌اند.

کد خبر 5434544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      الان کوبا چی بود اخرش زدین مثلا امریکا باعث شده روسیه حمله کنه.
    • سعید ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      الان کوبا چی بود اخرش زدین مثلا امریکا باعث شده روسیه حمله کنه.
    • مهدی انصاری IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 1
      پیمان ننگین ناتو و سران اروپایی مدتهاست که چشم طمع به منابع و ثروت روسیه دارند.. اگر روسها اقدام نمیکردند، کشور اوکراین تبدیل به مکان خطرناکی جهت نفوذ سیاسی و نظامی به روسیه میگشت...