۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

۲۵تن کودشیمیایی درپیرانشهر کشف شد/خاموشی مزرعه استخراج ارزدیجیتال

۲۵تن کودشیمیایی درپیرانشهر کشف شد/خاموشی مزرعه استخراج ارزدیجیتال

ارومیه – فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق با هوشیاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

سردار مسعود خرم نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق مقادیر کود شیمیایی در مسیر «تمرچین – پیرانشهر» توسط اشخاصی به هویت معلوم، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی مأموران در نهایت کامیون‌های متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازدید از آنها مقدار ۲۵ تن کود شیمیایی به صورت فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این رابطه ۶ متهم دستگیر و ۳ دستگاه کامیون توقیف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کودهای کشف شده را بیش از ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین از کشف ۵۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در ارومیه، خبر داد، افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی در حومه شهرارومیه اقدام به ایجاد مزرعه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز کرده اند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی فنی و تخصصی و هماهنگی با مراجع قضائی، در بازرسی از محل فعالیت متهمان، ۱۰۳ دستگاه کارت گرافیک و ۵۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به صورت فعال و متصل به شبکه برق شهری کشف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه، ارزش دستگاه‌های کشف شده ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص هشت متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار خرم نیا خاطر نشان کرد: مبارزه با استخراج ارز دیجیتال به صورت غیر مجاز در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست کرد چنانچه از فعالیت اشخاصی در این زمینه مطلع شدند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 5434800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha