۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۰

فرماندار اردکان:

اردکان قطب تولید محصولات کنجدی ایران/فعالیت ۲۰۰ تولیدکننده

اردکان قطب تولید محصولات کنجدی ایران/فعالیت ۲۰۰ تولیدکننده

یزد- فرماندار اردکان از فعالیت بیش از ۲۰۰ تولیدکننده محصولات و فرآورده های کنجدی در شهرستان اردکان خبر داد و گفت: اردکان قطب تولید محصولات کنجدی کشور است.

کمال حلوایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تولید محصولات کنجدی یک شغل سنتی و آبا و اجدادی در اردکان به شمار می رود، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ تولیدکننده محصولات کنجدی در سطح شهر و کارگاه های خانگی مشغول به تولید محصولات کنجدی هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره محصولات کنجدی همزمان با عید مبعث رسول اکرم(ص) در اردکان بیان کرد: دومین جشنواره از ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه در اردکان برگزار می شود.

حلوایی با بیان اینکه اردکان در حوزه گردشگری نیز از شهرهای مهم استان یزد و کشور به شمار می رود، افزود: تلاش ما استفاده از این ظرفیت برای معرفی محصولات و سوغات بومی شهرستان اردکان است.

فرماندار اردکان همچنین با اشاره به تلاش دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه برای ثبت ملی محصولات کنجدی این شهرستان اظهار داشت: باید با فرآوری محصولات کنجدی و نزدیک کردن محصولات به ذائقه مردم، غذاهای سالم و مقوی را به همه مردم معرفی کنیم و این نمایشگاه با برنامه های جنبی خود، این مهم را دنبال می کند.

حلوایی ادامه داد: امیدواریم تولیدکنندگان محصولات کنجدی با حضور گسترده در این نمایشگاه بتوانند ضمن معرفی محصولات خود، بتوانند با همدلی و هم افزایی، چالش های پیش روی این صنعت را با همراهی مسئولان برطرف کنند.

وی از همه مردم استان یزد و شهرستان اردکان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

دومین جشنواره ملی فرآورده‌های کنجدی از ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه در حسینیه کوشک‌نو اردکان برگزار می شود.

کد خبر 5436097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha