۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۰۱

گزارش مهر از ششمین روز جنگ اوکراین؛

حمله موشکی سنگین ارتش روسیه به شهر کی یف

حمله موشکی سنگین ارتش روسیه به شهر کی یف

منابع اوکراینی از هدف قرار گرفتن دکل رادیو و تلویزیون دولتی در کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند. پخش برنامه های تلویزیون اوکراین قطع شد.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: ششمین روز از تحولات حمله نظامی به اوکراین در حالی آغاز شد که آخرین خبرها از پایان یافتن نخستین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره بررسی جنگ اوکراین حکایت دارد. در راستای این تحولات سه کشور عضو ناتو اعلام کردند که هفتاد هواپیمای جنگی برای اوکراین می‌فرستند.

در این راستا مقامات اوکراینی از حملات به ستون‌های تانک و خودروهای زرهی روسی خبر دادند و روس‌ها هم اعلام کردند که نیروهای مستقر در شرق دور این کشور، رزمایش‌هایی در استان آستارخان در مرز میان بخش اروپایی و آسیایی روسیه، برگزار خواهند کرد.

همزمان با آن سوریه بار دیگر بر حمایت از مسکو در جنگ اوکراین تاکید کرد. همزمان سیاست تحریم اتحادیه اروپا علیه سوریه ادامه یافت. این در حالی است که زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که مذاکرات با روسیه به نتیجه‌ای تاکنون نرسیده است.

۰۲:۵۸ ناتو نیازی به تغییر سطح هشدار هسته‌ای نمی بیند

در حالی که روسیه روز یکشنبه نیروهای هسته‌ای خود را در حالت آماده باش قرار داده است، حال «ینس استولتنبرگ»، رئیس ناتو گفت: ناتو در این مرحله نیازی به تغییر وضعیت هشدار هسته‌ای خود نمی بیند.

استولتنبرگ پس از گفتگو با «آندریژ»، رئیس جمهور لهستان گفت: «ما همیشه آنچه را که برای محافظت و دفاع از متحدانمان لازم است انجام خواهیم داد، اما فکر نمی‌کنیم اکنون نیازی به تغییر سطح هوشیاری نیروهای هسته‌ای ناتو وجود داشته باشد.»

استولتنبرگ با متهم کردن روسیه به صحبت «بی پروا و غیرمسئولانه» در مورد تسلیحات هسته‌ای، گفت که مسکو تعدادی توافق نامه با ایالات متحده و سایر قدرت‌های جهانی امضا کرده که توافق خود را مبنی بر اینکه در جنگ هسته‌ای نمی‌توان برنده شد و نباید در آن جنگید، مورد تاکید قرار داده است.

۰۲:۲۶ نظامیان روسیه وارد شهر خرسون در جنوب اوکراین شدند

وادیم دنیسنکو مشاور وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه وارد شهر خرسون در جنوب اوکراین شده‌اند، اما اوکراین همچنان ساختمان مدیریت شهری را در کنترل خود دارد.

پیش از این نیز سرویس وضعیت‌های اضطراری اوکراین اعلام کرد که در حمله روز سه‌شنبه نیروهای ارتش روسیه به برج رادیو و تلویزیون دولتی در کی یف پنج نفر کشته شدند. این حمله که منجر به قطع پخش برنامه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی شده همچنین پنج مجروح بر جای گذاشته است.

۰۱:۴۱ شروط پوتین برای توقف حملات نظامی علیه اوکراین‌

کرملین اعلام کرده که، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه شرایط خود برای توقف حملات نظامی علیه اوکراین را اعلام کرد.

بر این اساس پوتین بر لزوم به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک توسط دولت کی یف به عنوان شرط پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین تاکید کرد.

کرملین اعلام کرد که کی یف همچنین باید حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه را به رسمیت بشناسد و متعهد شود که در آینده از سلاح‌های هسته‌ای دست بردارد.

پوتین همچنین تاکید کرده که که اوکراین به عنوان متحد غرب باید غیرنظامی و بی طرف شود.

۰۰:۴۷ حمله موشکی سنگین ارتش روسیه به شهر کی یف

حداقل صدای ۵ انفجار در کی یف شنیده است.‌

۰۰:۳۲ ترکیه قصد ندارد روسیه را تحریم کند

«ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه گفت: آنکارا قصد ندارد تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

کالین در این ارتباط گفت: «ما باید بر اساس اولویت‌های کشورمان عمل کنیم. باید طرفی وجود داشته باشد که بتواند با روسیه گفت و گو کند. اگر همه پل‌ها سوخته شود، چه کسی با روسیه صحبت خواهد کرد؟ ما قصد نداریم تحریم‌ها را اعمال کنیم تا این کانال گفتگو را حفظ کنیم.»

۲۳:۴۲ به اقدام آمریکا در اخراج دیپلمات‌هایمان پاسخ می‌دهیم

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که مسکو به اقدام آمریکا در اخراج ۱۲ دیپلمات روسی از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل پاسخ خواهد داد، هرچند این اقدامات لزوماً متقارن نخواهد بود.

زاخارووا در بیانیه‌ای گفت: «در مورد اخراج دیپلمات‌های روسی، جای پاسخ مناسب - نه لزوماً متقارن - باقی خواهد ماند. ما به افراد مسئول در واشنگتن توصیه می‌کنیم که در مورد عواقب خط ویرانگر خود فکر کنند.»

در این بیانیه آمده است که مسکو اخراج دیپلمات‌ها از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل را گامی برای تشدید روابط روسیه و آمریکا می‌داند.

۲۳:۳۸ انگلیس بلاروس را هم تحریم کرد

«لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که لندن در واکنش به حمایت دولت بلاروس از حمله روسیه به اوکراین، مینیسک را تحریم می‌کند.

وزیرخارجه انگلیس در این ارتباط نوشت: «رژیم لوکاشنکو فعالانه به حمله غیرقانونی روسیه به اوکراین کمک می‌کند و از آن حمایت می‌کند و عواقب اقتصادی حمایتش از پوتین را احساس خواهد کرد.»

لیز تراس در ادامه گفته است: «ما اولین بخش تحریم‌ها را علیه افراد و سازمان‌های بلاروسی اجرا کردیم.»

۲۳:۲۷ کرملین: پوتین فرمان ممنوعیت خروج ارز خارجی از روسیه به مبلغ بیش از ۱۰ هزار دلار را امضا کرد

۲۳:۲۷ ۴۰۰ هزار اوکراینی، آواره لهستان شدند

مقامات لهستان اعلام کردند: از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه بیش از ۴۰۰ هزار اوکراینی از مرز عبور کرده و وارد لهستان شده‌اند.

این مقامات اعلام کرده‌اند: «از ۲۴ فوریه، یعنی از آغاز جنگ، مرزبانان عبور بیش از ۴۱۰۰۰۰ نفر از اوکراین را ثبت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات سرویس مرزی، روز سه شنبه ۵۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اوکراین به لهستان رفتند.‌

۲۳:۰۶ پنتاگون: پیشروی روسیه به سمت کی‌یف متوقف شده است

یک مقام ارشد پنتاگون روز سه شنبه گفت که پیشروی ارتش روسیه به سمت کی‌یف در حال حاضر به واسطه مقاومت اوکراین و همچنین مشکلات مربوط به تأمین سوخت و غذا متوقف شده است.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: در کل احساس می‌کنیم که حرکت ارتش روسیه به سمت کی‌یف با مقاومت و مشکلاتی مواجه شده و در مرحله سکون قرار دارد.

۲۲:۵۰ زلنسکی گفت که آماده مذاکره با پوتین است

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در این رابطه اعلام کرد که زانسکی آماده مذاکره با پوتین درخصوص آتش بس است

۲۲:۵۰ گفتگوی بایدن و زلنسکی

بایدن در گفتگو با زلنسکی مورد حمایت ایالات متحده از اوکراین گفتگو و بر کمک مستمر آمریکا در زمینه امنیتی، حمایت اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه به اوکراین تاکید کرد. دو طرف در این گفتگو همچنین درباره چگونگی تلاش آمریکا و متحدان برای پاسخگویی به روسیه از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی بحث کردند.

پیش از این نیز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته بود تا ثابت کند که در جنگ با روسیه در کنار اوکراین است.


۲۲:۴۵ زلنسکی آماده مذاکره با پوتین درخصوص آتش بس است

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که زلنسکی آماده مذاکره با پوتین درخصوص آتش بس است.


۲۲:۲۵ بیش از ۴۰۰ اوکراینی وارد لهستان شده‌اند

اسپوتنیک به نقل از مقامات لهستان اعلام کرد از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین بیش از ۴۰۰ هزار اوکراینی از مرز عبور کرده و وارد لهستان شده‌اند.


۲۲:۱۸ محبوبیت پوتین بعد از جنگ

نظرسنجی انجام شده توسط سازمان افکار عمومی روسیه نشان می‌دهد اعتماد شهروندان روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک هفته از ۶۰ به ۷۰ درصد افزایش یافته است.


۲۱:۵۶ مسکو: به اخراج دیپلمات‌های سازمان ملل پاسخ می‌دهیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به اخراج ۱۲ دیپلمات نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل پاسخ خواهد داد. مسکو اخراج دیپلمات‌ها از نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل را گامی در راستای تشدید روابط روسیه و آمریکا می‌داند.


۲۰:۰۵ آمریکا: در اوکراین نمی‌جنگیم

پنتاگون اعلام کرد: بایدن رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی در اوکراین نخواهند جنگید و ما به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیستیم.


۱۹:۵۵ ونزوئلا از اقدامات قاطعانه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند

رئیس جمهور ونزوئلا در جریان تماس تلفنی با همتای روسی خود گفت: ونزوئلا از اقدامات قاطعانه روسیه در اوکراین حمایت به عمل می‌آورد.


۱۹:۵۳ رایزنی پوتین با ولیعهد ابوظبی درباره اوکراین

رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد ابوظبی در گفتگوی تلفنی به اهمیت اقدام مشترک سازنده در چارچوب سازمان‌های بین المللی و در رأس آن سازمان ملل اشاره کردند. پوتین و بن زائد بر تلاش متقابل برای توسعه روابط و شراکت استراتژیک بین دو کشور تاکید کردند. اجرای توافق صورت گرفته در چارچوب اوپک پلاس و دلایل عملیات روسیه در اوکراین و اهداف آن از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.


۱۹:۲۰ افزایش حملات سایبری به بانک‌های بزرگ آمریکا

مسئولان بانک‌های بزرگ آمریکا به فاکس نیوز اعلام کردند: حملات سایبری از سمت روسیه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.


۱۹:۰۵ حمله به دکل رادیو و تلویزیون دولتی اوکراین

منابع اوکراینی از هدف قرار گرفتن دکل رادیو و تلویزیون دولتی در کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند. پخش برنامه‌های تلویزیون اوکراین قطع شد.
دولت اوکراین اعلام کرد که در حمله نیروهای ارتش روسیه به دکل رادیو و تلویزیون دولتی در کی یف پنج نفر کشته شدند.



۱۸:۵۸ انفجارهای شدید در کی یف

المیادین: صدای انفجارهای شدید در آسمان کی یف شنیده می‌شود.


۱۸:۴۵ جانسون: ناتو با روسیه نخواهد جنگید

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: اگر پوتین فکر می‌کند که می‌تواند ناتو را به عقب براند در اشتباه به سر می‌برد.
وی در عین حال اعلام کرد: ما با نیروهای روسیه در اوکراین نخواهیم جنگید.



۱۷:۳۸ والیبال روسیه و بلاروس تعلیق شد

فدراسیون جهانی والیبال تمامی تیم‌ها، ورزشکاران و مسئولان والیبال دو کشور روسیه و بلاروس را به دلیل حمله نظامی به اوکراین تعلیق و محروم کرد.

فدراسیون جهانی والیبال پیش از این میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال و همچنین جام جهانی والیبال را از روسیه سلب کرده بود.

همچنین سایر ورزش‌های روسیه از جمله فوتبال، راگبی و… هم با تصمیم فدراسیون‌های جهانی از حضور در مسابقات بین المللی محروم شده‌اند.




۱۷:۳۵ رئیس شورای اروپا: ارزیابی درخواست زلنسکی دشوار است

شارل میشل رئیس شورای اروپا درباره درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت: ارزیابی این درخواست دشوار است و نظرات مختلفی در مورد این مسئله وجود دارد. شورای اتحادیه اروپا این درخواست مهم، سیاسی و حقوقی را به طور جدی بررسی خواهد کرد. ما باید تصمیمات مناسب بگیریم.



۱۷:۳۰ زلنسکی: عضویت ما در اتحادیه اروپا تسریع شود

زلنسکی در گفتگو با اولاف شولتز صدراعظم آلمان خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع و تسریع در روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شد.



۱۷:۲۸ هشدار روسیه به شهروندان اوکراین در آستانه حمله به تأسیسات امنیتی

وزارت دفاع روسیه از قصد خود برای حمله به مرکز عملیات روانی و رسانه‌ای اوکراین خبر داد و اعلام کرد: به منظور توقف حملات رسانه‌ای علیه روسیه ما به تأسیسات امنیتی اوکراین حملاتی انجام می‌دهیم. از شهروندان اوکراینی که در نزدیکی فرستنده‌ها قرار دارند می‌خواهیم که منازل خود را ترک کنند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ما با سلاح بسیار دقیق مرکز عملیات جنگ رسانه‌ای و روانی در کی یف را هدف قرار خواهیم داد.


۱۷:۰۵ منع آمدوشد در کی یف

شهردار کی یف اعلام کرد که مقررات منع رفت و آمد در این شهر تا ساعت ۸ صبح تمدید شده است و از این به بعد از ساعت ۲۰:۰۰ الی ۸:۰۰ اعمال می‌شود.

بیشتر خیابان‌ها در کی یف خالی است و ایستگاههای قطار شاهد ازدحام افرادی است که قصد ترک شهر را دارند.

صدای آژیر خطر بازهم در کی یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.


۱۶:۵۳ کی یف: پکن کمک کند

وزیر خارجه اوکراین خواستار کمک پکن برای خاتمه عملیات روسیه در اوکراین شد.

وی گفت: مذاکره با روسیه لازم است، اما اگر مسکو فقط در آنجا اولتیماتوم‌های خود را ارائه کند، کی یف گفتگو نخواهد کرد.


۱۶:۳۳ زلنسکی خطاب به اتحادیه اروپا: ثابت کنید حامی ما هستید

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه از اتحادیه اروپا خواست ثابت کند که در جنگ با روسیه و یک روز پس از امضای درخواست رسمی برای پیوستن به این اتحادیه، در کنار اوکراین است.

وی از طریق ویدیوکنفرانس در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت: مطمئناً اتحادیه اروپا با ما بسیار قوی‌تر خواهد شد،. بدون این اتحادیه، اوکراین تنها خواهد بود.زلنسکی خطاب به این اتحادیه، ادامه داد: ثابت کنید که با ما هستید. ثابت کنید که ما را رها نمی‌کنید. ثابت کنید که شما واقعاً اروپایی هستید و آنگاه زندگی بر مرگ و نور بر تاریکی پیروز خواهد شد. درود بر اوکراین.


۱۵:۵۸ لاوروف: غرب همدست رژیم اوکراین در بحران فعلی است

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت کنونی در اوکراین نتیجه ارتباط کشورهای غربی با رژیم جنایتکاری است که پس از سال ۲۰۱۴ شکل گرفت.

وی در این باره گفت: فاجعه اوکراین نتیجه همدستی حامیان غربی با رژیم جنایتکاری است که پس از کودتای خونین ضد قانون اساسی در فوریه ۲۰۱۴ در آنجا شکل گرفت و برخلاف ضمانت‌های آلمان، لهستان و فرانسه بر اساس توافقنامه حل و فصل بحران درون اوکراینی، انجام شد.


حمله موشکی سنگین ارتش روسیه به شهر کی یف

۱۵:۲۲ پکن: آمریکا در مسائل مرتبط با تایوان احتیاط کند

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن از واشنگتن می‌خواهد که هرگونه تماس رسمی با تایوان را متوقف کند.

وانگ در این باره گفت: عزم و اراده مردم چین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور تزلزل ناپذیر است. این مسئله که ایالات متحده هر کسی را برای نشان دادن به اصطلاح حمایت خود از تایوان می‌فرستد، تلاشی بیهوده است.


۱۴:۵۰ لهستان هواپیماهای خود را به اوکراین نمی‌فرستد

آندره دودا رئیس جمهور لهستان پس از دیدار با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: لهستان طرف درگیری در اوکراین نیست و هواپیماهای خود را به آنجا نمی‌فرستد.


۱۴:۲۵ سخنگوی دولت روسیه: کرملین همچنان زلنسکی را رئیس جمهور اوکراین می‌داند

دیمتری پسکوف با تاکید بر اینکه کرملین همچنان زلنسکی را رئیس جمهور اوکراین می‌داند، گفت: کرملین نتایج اولین مذاکرات روسیه و اوکراین را تحلیل خواهد کرد.

سخنگوی دولت روسیه افزود: کرملین امیدوار است که در آینده رهبرانی در اروپا وجود داشته باشند که آماده همکاری با روسیه باشند.


۱۳:۳۶ سید حسن نصرالله: آمریکا مسئول اتفاقات اوکراین است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان: آمریکا مسئول اتفاقاتی است که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد. واشنگتن دولتمردان اوکراین را تحریک به جنگ کرد. آمریکایی‌ها هیچ تلاشی برای یافتن راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل بحران اوکراین نکردند. استانداردهای دوگانه جامعه جهانی در قبال بحران اوکراین مشهود است.


۱۳:۱۶ وزیر دفاع روسیه: تا تحقق اهدافمان به عملیات در اوکراین ادامه می‌دهیم

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه می‌گوید نیروهای مسلح این کشور به عملیات در اوکراین تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که در جریان عملیات در اوکراین، ضربات فقط به تأسیسات نظامی و منحصراً با سلاح‌های بسیار دقیق انجام می‌شود.

شویگو گفت: ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند، همه تدابیر برای حفظ جان و امنیت غیرنظامیان اتخاذ می‌شود.

وزیر دفاع روسیه افزود: مهمترین هدف برای ما، محافظت از روسیه در برابر تهدید نظامی ایجاد شده توسط غرب است؛ غرب در تلاش است تا از مردم اوکراین در مبارزه با روسیه استفاده کند.


۱۳:۰۹ زاخارووا: تقابل اتحادیه اروپا با مسکو جدید نیست

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات وزیر دارایی فرانسه مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا یک جنگ اقتصادی و مالی همه جانبه برضد روسیه به راه خواهد انداخت، واکنش نشان داد.

زاخارووا در این باره در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: ما این را از قبل فهمیده بودیم. حتی قبل از ایجاد اتحادیه اروپا - حدود ۸۰۰ سال پیش.


۱۱:۴۱ روزنامه‌های لهستان گزارش دادند که نمایندگان لهستانی می‌خواهند شرایطی را مهیا کنند تا شهروندان این کشور قادر باشند در اوکراین بجنگند



۱۱:۲۷ هیئت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال ترک دونتسک هستند

تاس: روسلان یاکوبوف رئیس هیئت جمهوری خلق دونتسک (DPR) در مرکز هماهنگی و کنترل آتش بس مشترک (JCCC) می‌گوید که تمام خودروهای هیئت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال ترک دونتسک هستند.


۱۱:۲۴ ارسال ۱۰۰ تن کمک دارویی و بهداشتی از سوی رژیم صهیونیستی به اوکراین

جروزالیم پست خبر داد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که ۱۰۰ تن کمک به اوکراین ارسال خواهد کرد. این کمک‌ها شامل ۱۷ تن تجهیزات پزشکی و دارو، سیستم‌های تصفیه آب ساخت این رژیم و منابع آب اضطراری خواهد بود.


۱۱:۱۵ جمهوری دونتسک (DPR): ملی‌گرایان اوکراینی حدود ۲۰ خودروی سازمان امنیت و همکاری اروپا را در کراماتورسک توقیف کردند، سرنوشت کارکنان همچنان نامشخص است.


۱۰:۲۷ اوکراین و روسیه برای دیدار مجدد در مرز بلاروس توافق کردند

الجزیره به نقل از وال استریت ژورنال خبر داد که هیئت‌های اوکراین و روسیه برای دیدار مجدد در مرز بلاروس توافق کردند.


۱۰:۲۲ روسیه محدودیت‌هایی را برای پرواز هواپیماهای سوئیسی اعمال کرد

به گفته آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه، مسکو پرواز هواپیماهای مسافری سوئیس در حریم هوایی خود را محدود کرد.


۰۹:۱۲ سه کشور عضو ناتو ۷۰ هواپیمای جنگی به اوکراین می‌فرستند

رسانه‌های اوکراینی: سه کشور عضو ناتو ۷۰ هواپیمای جنگی برای اوکراین می‌فرستند. بلغارستان، لهستان و اسلواکی ۷۰ هواپیمای جنگی برای اوکراین اعزام می‌کنند که می‌توانند در فرودگاه‌های لهستان مستقر شوند.


اوکراین و روسیه برای دیدار مجدد در مرز بلاروس توافق کردند


۰۹:۰۰ الجزیره به نقل از مقامات اوکراینی: به ستون‌های تانک و خودروهای زرهی روسی در منطقه چرنیهیو و نزدیک بردیانسک حملات هوایی انجام دادیم


۰۸:۳۰ روسیه نیروهای خاور دور خود را به اروپا نزدیک‌تر می‌کند

خبرگزاری اینترفکس روز سه شنبه به نقل از منطقه نظامی شرق روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه مستقر در شرق دور این کشور، رزمایش‌هایی را در استان آستاراخان که در مرز بین بخش‌های اروپایی و آسیایی روسیه قرار دارد، برگزار خواهند کرد.


۰۸:۲۰ مقام سوری: احتمال دارد واشنگتن تروریست به اوکراین بفرستد

بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت که سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در صورت لزوم قادر به انتقال تروریست‌های داعش و سایر گروه‌های تکفیری به خاک اوکراین هستند چرا که واشنگتن تمام قابلیت‌های لجستیکی برای انجام این کار را دارد


۰۶:۴۵ اتحادیه اروپا ۲۲۶ نفر و یک نهاد روس از جمله سخنگوی کاخ کرملین را تحریم کرد


۴:۱۶ انفجارهای مهیبی نزدیک فرودگاه شهر خرسون در جنوب اوکراین رخ داد


۴:۱۴ آژیرهای هشدار در کی‌یف، برای سومین بار در بامداد سه‌شنبه به صدا درآمدند

خبرگزاری آلمان: ارتش اوکراین از کشته شدن بیش از پنج هزار سرباز روسی و انهدام ۱۹۱ تانک از زمان آغاز جنگ خبر داد.


۰۲:۴۷ زلنسکی: مذاکرات با روسیه هنوز به نتیجه مطلوب برای اوکراین نرسیده است


۰۲:۳۴ ایتالیا برای کمک به پناهجویان اوکراینی وضعیت اضطراری اعلام کرد

دولت ایتالیا برای کمک به پناه‌جویانی که از اوکراین به کشورهای اروپایی می‌آیند تا پایان سال وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شورای وزیران ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا رویه‌های کمک و حمایت از افرادی را که به دنبال پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا هستند تشدید کند. این شورا با اعلام وضعیت فوق‌العاده تا دسامبر موافقت کرد.‌


۰۱:۵۰ میزان تلفات غیر نظامی حملات روسیه به مردم اوکراین

وزارت بهداشت اوکراین خبر داد: تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی به دنبال حملات روسیه در حال حاضر به ۳۵۲ نفر از جمله ۱۴ کودک رسیده است.

سازمان ملل نیز اعلام کرد: از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اوکراین فرار کرده‌اند.

همچنین دادستان دیوان بین‌المللی کیفری گفته که قصد دارد تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در اوکراین آغاز کند.


۰۱:۲۰ آژیرهای خطر در کی‌یف به صدا درآمد

المیادین گزارش داد: نمایندگان شورای شهر برواری در شرق کی‌یف تأیید کردند که نیروهای روسی وارد شهرشان شده‌اند.

همچنین رسانه‌های منطقه‌ای نیز خبر دادند: پدافند هوایی روسیه حمله اوکراین که با موشک بالستیک U-tochka که به دنبال هدف قرار دادن جمهوری دونتسک بود را دفع کرد.


۰۴:۲۰ کشته شدن ۴ غیر نظامی و زخمی شدن ۱۰ نفر در دونتسک

مقامات دونتسک اعلام کردند که به دنبال حملات اوکراین به شهر گورلوکا ۴ غیرنظامی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.


۰۱:۲۰ حمایت ۶۸ درصدی مردم روسیه از حمله به اوکراین‌

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه نشان داد که ۶۸ درصد از مردم روسیه از عملیات نظامی این کشور در اوکراین حمایت می‌کنند.


روسیه نیروهای خاور دور خود را به اروپا نزدیک‌تر می‌کند


۰۱:۱۸ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: روسیه قصد اشغال اوکراین را ندارد


۰۰:۱۰ آمریکا ۱۲ عضو هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل را از خاک خود اخراج کرد

خبرگزاری فرانسه: آمریکا ۱۲ عضو هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل را از خاک خود اخراج کرد.

همچنین لودریان اعلام کرد: فرانسه سفارت خود در کی‌یف را به غرب اوکراین منتقل خواهد کرد

کد خبر 5436148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سردار ایرانی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 1
      یعنی عجب دنیای خر تو خری شده!!!!!!! البته بلانسبت کشورخودمون و همه حق جویان عالم.امریکا اعضای روسیه در سازمان ملل رو اخراج کرد!!!!!جل الخالق مگه این سازمان مغازه خواروبارفروشی تو هست که هر کی رو بخوای راه میدی یا اخراج میکنی؟؟؟!!!! بقیه هم سیب زمینی،فقط نگاه میکن!!!
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      اگر دین ندارید حداقل انصاف داشته باشید مردم و زن و بچه اوکراین چه گناهی دارند آزاد مرد باشید ننگ ابدی بر پوتین و روسیه متجاوز .ریشه تفکر کمونیست نابود با د.
    • جنگجو IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 1
      ریشه تمام مشکلات دنیا از آمریکای شیطان پرست کثیف بد بو میباشد . بوی گند ش همه جا را فرا گرفته.