۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۵۱

تعداد جان باختگان کرونایی در کردستان به ۱۹۸۵ نفر رسید

تعداد جان باختگان کرونایی در کردستان به ۱۹۸۵ نفر رسید

سنندج - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ١١١ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته و جان باختن سه نفر خبر داد.

دکتر فریدون عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ٢۵٠ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: سنندج با ١۵۶ نفر بیشترین تعداد بستری شدگان را دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

عبدالملکی از مرگ ٣ بیمار در ٢۴ گذشته خبر داد و گفت: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

وی افزود: متأسفانه تاکنون ٨۶۴ نفر در سنندج، ٣١٧ نفر در سقز، ١۵٢ نفر در قروه، ١٠۵ نفر در کامیاران، ١۶٠ نفر در بانه، ٩٢ نفر در دیواندره، ٧۶ نفر در بیجار، ۱٩٠ نفر در مریوان، ٢۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

عبدالملکی با تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: انتظار داریم شهروندان در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

کد خبر 5436602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha