۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

پژوهشگر حوزه:

ریشه جهاد تبیین امیدآفرینی است

ریشه جهاد تبیین امیدآفرینی است

قزوین-پژوهشگر حوزه گفت: طی ۴۰ سال انقلاب همواره ریزش‌هایی در کشور انجام شده اما رویش‌ها فراتر از ریزش‌ها بوده و امیدآفرینی ریشه جهاد تبیین است.

حجت الاسلام مجید دایی دایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت جهاد تبیین اظهار کرد: مسئله جهاد تبیین مختص به زمان حال نیست و این امر بارها توسط مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد در سال‌های ۸۲ در استان قزوین، در دیدار با طلاب، سال ۹۷ در دیدار با نخبگان، سال ۹۵ در دیدار با مردم و در چهل‌سالگی انقلاب در قالب بیانیه گام دوم مطرح شده‌است.

فعال فرهنگی استان قزوین اذعان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به طور ویژه به مسئله جهاد اشاره کردند و چنین مطرح کردند که اگر چه در طول چهل سال همواره ریزش‌هایی در کشور انجام شده اما همواره رویش‌ها فراتر از ریزش‌ها بوده و امیدآفرینی ریشه جهاد است.

وی جهاد تبیین را سنگر کارآمدی و کامیابی نظام اسلامی دانست و افزود: درحال حاضر دشمن می کوشد تا دوران پهلوی را تطهیر شده نشان دهد و از دوران انقلاب تنها اخبار منفی را منعکس کند و این درحالی است که انقلاب اسلامی دستاوردهای متعددی را به همراه داشته که متأسفانه برای مردم تعریف نشده‌است.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: امام (ره) در دیدار با مسئولین اجرایی تاکید می‌کنند که از اقدامات خود به مردم گزارش دهند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها از مسئولین خواستند تا مردم را در جریان وقایع و دستاوردها قراردهند چراکه ایشان خود به این امر مطلع هستند که کوتاهی در آگاه‌سازی مردم نسبت به دستاوردها چه آسیب‌هایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولین در ارائه گزارش اقدامات به مردم کوتاهی کردند بیان کرد: امروزه ارزش خبری ما برگرفته از نقاط منفی و مشکلات کشور است که ناخوادآگاه سبب ایجاد ناامیدی در افراد می‌شود و بهتر است در کنار مسائل به نقاط قوت نیز اشاره شود.

این کارشناس تاکید کرد: رسانه معاند می‌کوشد تا حکومت پهلوی را به عنوان یک حکومت موفق جلوه دهد و با سوالاتی نظیر اینکه آیا حکومت جمهوری اسلامی کارآمد بوده؟ وعده‌های انقلاب محقق شده؟ و آیا مردم آینده جمهوری اسلامی را روشن می‌دانند یا خیر؟ ذهن مردم را نسبت به دستاوردها دور کرده و امید را از مردم بگیرد.

وی افزود: امید و انگیزه می‌تواند سبب شود تا فعالیت فرد حتی در زمان کوتاه با ثمر باشد اما عدم امید باعث می‌شود تا فعالیت‌های طولانی مدت و ساعات کاری‌های طولانی نیز بدون نتیجه باشد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: در مواجهه با جهاد تبیین لازم است مجموعه‌های مختلف تبیینی، تبلیغی، فرهنگی و غیرفرهنگی پای کار آمده و کامیابی و کارآمدی نظام اسلامی را برای مردم تشریح کنند و از هیچ تلاشی در این راستا کوتاهی نکنند.

کد خبر 5436984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha