سخنگوی عشایر استان نینوا فاش کرد؛

برگزاری کنفرانسهای ضد شیعی در عربستان

برگزاری کنفرانسهای ضد شیعی در عربستان

سخنگوی عشایر استان نینوا در سخنانی از برگزاری کنفرانس هایی در عربستان سعودی پرده برداشت که هدف آن اقدامات تحریک آمیز علیه یک گروه جمعیتی خاص در عراق و مشخصا شیعیان این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، مزاحم الحویت سخنگوی عشایر استان نینوا در سخنانی از برگزاری کنفرانس‌هایی در عربستان سعودی پرده برداشت که هدف آن اقدامات تحریک آمیز علیه یک گروه جمعیتی خاص در عراق و مشخصاً شیعیان این کشور است.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: افرادی هستند که در زمان ورود داعش به استان‌های نینوا و انبار با این گروه همکاری کردند و امروز هر از گاهی به عربستان سعودی می‌روند تا کنفرانس‌هایی را برگزار کننده که سازمان دهنده آن سرویس اطلاعات عربستان سعودی است.

سخنگوی عشایر نینوا از دولت عراق خواست که در این زمینه تحقیقاتی انجام دهد و از افرادی که به عربستان سعودی سفر می‌کنند در خصوص انگیزه‌ها و برنامه‌های سفرشان پرس و جو کند.

وی افزود: دولت عراق باید در قبال این قبیل نشست‌ها تحقیق کند و هر فردی که به عربستان می‌رود دلایل سفرش را جویا شود زیرا عربستان به دنبال بی ثباتی در عراق و هدف قرار دادن طیف خاصی است.

المعلومه گزارش داد: شخصیت‌های عشائری و سیاسی خواستار پرداخت غرامت از سوی سعودی به قربانیان اقدامات تروریستی به علت اعزام عوامل انتحاری زیاد از سوی سعودی، هستند.

کد خبر 5437158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha