۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸

استاندار ایلام:

ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می‌شود

ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می‌شود

ایلام-استاندار ایلام گفت:ترویج فرهنگ زکات به کاهش فقر در جامعه منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر روز چهارشنبه در نشست شورای زکات استان که با حضور حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و مجموعه اعضای در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت زکات در قرآن و کلام الهی به خوبی مشخص شده است، اظهار داشت: همانطور که یک قطار برای حرکت به دو ریل آهن نیاز دارد، رشد و تعالی انسان نیز نیازمند زکات و نماز است.

وی در ادامه گفت: اگرچه موضوع زکات به قبل از اسلام و حتی دوران حضرت اسماعیل برمی گردد اما به موجب روایات متعدد زکات پل اسلام است.

وی افزود: زکات مربوط به جامعه است و به قول حضرت آقا اگر اهتمام کافی به زکات داشته باشیم در جامعه نباید فقر و فقیر داشته باشیم.

استاندار ایلام کمک به مستمندان و توجه به مسائل اجتماعی از موارد خرج کردن زکات عنوان کرد و گفت: البته قانون به صراحت محل‌های خرج کردن زکات را مشخص کرده است.

وی در ادامه خواستار جا افتادن فرهنگ زکات در جامعه شد و گفت: در این حوزه جای کار بسیاری بوده و لازم است همه ما در حوزه‌های نفوذ خود هر کسی که دسترسی به رسانه و یا تریبونی دارد نسبت به ترویج و تبیین فرهنگ زکات اهتمام لازم داشته باشد.

بهرام نیا در ادامه مردم را تشنه معنویت دانست و گفت: معنویت در سرشت و فطرت بشر قرار دارد و در این راستا همه ما وظیفه داریم در ارتباط با ترویج فرهنگ معنوی پرداخت زکات حرکت کنیم.

وی در ادامه نسبت به اهمیت فرهنگ زکات و پرداختن به آن در مجموعه دولت در استان اعلام آمادگی کرد و گفت: کشاورزان می‌دانند که آنچه برداشت می‌کنند بخش عمده آن مربوط به موهبت الهی است و لذا برای کسب روزی حلال زکات می‌پردازند.

استاندار ایلام در پایان پیشنهاد داد که در هر منطقه و یا محله‌ای به هر میزان زکات پرداخت کنند از طرف دولت نیز به همان اندازه کمک شود و تمام این کمک‌ها برای توسعه و عمران آن مناطق هزینه شود.

کد خبر 5437184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha