۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲

استاندار اردبیل اعلام کرد؛

افزایش ۳ میلیارد دلار درآمد اردبیلی‌ها در ۳ سال

افزایش ۳ میلیارد دلار درآمد اردبیلی‌ها در ۳ سال

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: افزایش درآمد مردم استان اردبیل در ۳ سال آینده تا ۳ میلیارد دلار قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی صبح پنجشنبه در مجلس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی ضرورت تسهیل و روان‌سازی استعلامات در صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار را از الزامات توصیف کرد و گفت: ما مسئولیت مهم و خطیری در تحول‌آفرینی بازار کسب و کار و رونق اقتصادی داریم که در این زمینه بهتر است حرکت‌ها و اقدامات به شکل تحولی انجام شود.

وی اظهار کرد: با تداوم روند فعلی و همچنین حرکت‌های معمولی نمی‌توان کار تحول‌آفرینی را انجام داد بلکه بهتر است در بهبود شاخص‌های توسعه اقتصادی استان اردبیل همفکری و همگرایی بیشتر در استان انجام شده و الگوهای شایسته‌ای را در مسیر توسعه همه‌جانبه شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ظرفیت استان اردبیل در حوزه‌های مختلف بسیار بالاست ولی تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده مناسب و شایسته‌ای انجام نشده که قطعاً تلاش خواهیم کرد در دوره جدید فعالیت‌ها به زندگی مردم استاندارد مناسب و مطلوبی را ببخشیم.

عاملی افزود: در ۲، ۳ سال آینده به راحتی می‌توان با افزایش ۲ برابری سرانه درآمدی مردم این استان به بهبود معیشت، اشتغال و رفع فقر در استان کمک کرده و رویکرد تحول‌آفرینی را در حوزه‌های مختلف در پیش گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: افزایش درآمد مردم استان تا ۳ میلیارد دلار در ۳ سال آینده با هدف استانداردسازی زندگی و معیشت مردم این استان قابل تحقق است ولی در این راستا باید حرکت منطقی و درستی را در پیش گرفت.

عاملی اضافه کرد: تحقق این امر کار سخت و سنگینی نیست و ما در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری به راحتی می‌توانیم به افزایش درآمد ۳ میلیارد دلاری مردم کمک کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری اگر در طول هفته ۲ هواپیمای خارجی با حضور توریست بین‌المللی به اردبیل دایر کنیم، می‌توانیم تا یک میلیارد دلار افزایش درآمد را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زیرساخت مورد نیاز در این زمینه هتل ۳ ستاره، مجموعه‌های اقامتی و گردشگری جذاب و توجه به استانداردهای حوزه گردشگری است تا ما بتوانیم مدت ماندگاری مسافران و گردشگران را افزایش دهیم.

عاملی تصریح کرد: در بحث ورزش‌های زمستانی و همچنین سایر زیرساخت‌ها با همکاری بخش خصوصی اقدامات مؤثر در دستور کار قرار می‌گیرد تا ما زمینه یک حرکت تحول‌آفرین را رقم بزنیم.

وی گفت: در بخش کشاورزی با توسعه ۵۰ هزار هکتار باغ و همچنین کشت گلخانه، محصولات سودآور و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان یک میلیارد دلار به افزایش درآمد مردم این استان کمک کرد.

عاملی افزود: در بخش صنعت نیز با تکمیل زنجیره‌های تولید در صنایع مهم و اساس همچون فولاد و پتروشیمی می‌توان این کار را انجام داده تا با همراهی بخش تجارت، بازرگانی و توسعه صنایع دانش‌بنیان به این هدف والا برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: لازمه این کار با هدف ارتقا سطح زندگی مردم بهبود فضای کسب و کار است تا سرمایه‌گذار از حضور خود در این استان پشیمان نشده بلکه بهترین نتیجه را با تکریم شایسته و حرمت گذاشتن به همه استان‌ها دریافت کند.

عاملی ضرورت آماده کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری را از سوی دستگاه‌های مختلف یادآور شد و اضافه کرد: به دور از نگاه انفعالی می‌توانیم بسته‌های سرمایه‌گذاری را به نحوی معین کنیم تا حرکت تحول‌آفرین در استان رقم بخورد تا ریل‌گذاری مناسب را در مسیر توسعه استان شاهد و ناظر باشیم.

وی حذف قوانین مزاحم تولید و بهبود فضای کسب و کار را نیز از الزامات و ضرورت‌ها برشمرد و بیان کرد: با محوریت سازمان اقتصادی و دارایی استان و تشکیل جلسات ستاد خدمات سرمایه‌گذاری به راحتی می‌توان موانع و مشکلات را در حوزه سهولت سرمایه‌گذاری برطرف کرده که این کار نیازمند یک حرکت منسجم و پیگیرانه است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری ما به راحتی می‌توانیم در محدوده استان با تسهیل‌گری به سرمایه‌گذاری کمک کنیم و در کنار آن بهتر است استعلام‌ها به صورت موضوعی با چک لیست مشخص انجام شود تا موانع و مشکلات برطرف و در کمتر از ۱۵ روز صدور مجوزها در این استان انجام شود.

کد خبر 5437686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha