۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

امام جمعه دماوند:

سیاست ایران بین روسیه و اوکراین توقف جنگ و مذاکره جهت حل مشکل است

سیاست ایران بین روسیه و اوکراین توقف جنگ و مذاکره جهت حل مشکل است

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: سیاست ایران بین روسیه و اوکراین توقف جنگ و مذاکره جهت حل مشکل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند اظهار داشت: از معاونین، مربیان پرورشی و مشاوران محترم مدارس آموزش و پرورش در شهرستان دماوند که در راستای نهادینه کردن ارزشهای دینی در دانش آموزان تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم چرا که توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در مدارس، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم شدن انواع بزه‌ها در جامعه آینده خواهد شد.

وی افزود: تربیت مربیان جوان، متعهد، متخصص و هنرمند در امور تربیتی و برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی مربیان، معاونین پرورشی، مشاوران، مدیران و تشکل‌های تحت نظارت امور تربیتی باید در راستای جهاد تبیین مد نظر قرار گیرد.

فتاح دماوندی گفت: آمریکا در امور داخلی اوکراین دخالت کرد، کودتای مخملی راه انداخت، با شکستن تعهد غرب در سال ۱۹۹۷ مبنی بر عدم گسترش ناتو باعث راه افتادن جنگ روسیه علیه اوکراین شده است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: درباره اوکراین، سیاست ایران توقف جنگ و انجام مذاکرات برای حل مشکلات بین روسیه و اوکراین است، حوادث اوکراین آئینه عبرت کشورهایی است که به آمریکا و غرب دل بسته اند، کشورهای عربی عبرت بگیرند، عبرت دیگر از جنگ در اوکراین غافل نشدن از ظرفیت عظیم مردم است، اگر مردم اوکراین در صحنه بودند، اکنون این عاقبت را نداشتند.

وی گفت: دولت‌ها و حکومت‌ها تا زمانی که پشتوانه مردمی دارند، موفق و سر پا هستند و هر زمان که از مردم فاصله گرفتند، نابودی آنها را تهدید خواهد کرد و درس ما از حوادث اوکراین این است که همواره بر انتخاب سیاستمداران استقلال طلب اهتمام بورزیم و قدرت خود را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم.

خطیب نماز جمعه دماوند با تاکید بر اینکه ما با جنگ و کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان بیگناه مخالف هستیم عنوان داشت: این کشتار چه در اوکراین، چه در عراق و افغانستان چه در یمن و لبنان وچه در فلسطین و سوریه، سران کشورها باید عقلانیت وحکمت را توسعه دهند.

وی افزود: غربگرایان داخلی بار دیگر به سرنوشت قذافی در لیبی، عبدالله صالح در یمن، حسنی مبارک در مصر، اشرف غنی در افغانستان و اوضاع فعلی اوکراین توجه کنند و از خواب غفلت بیدار شوند.

فتاح دماوندی بیان داشت: درخصوص مذاکرات هسته‌ای منتظر به ثمر نشستن تلاش دیپلمات‌های کشورمان برای رفع تحریم‌ها هستیم و چه توافق بشود یا نشود ما قوی‌تر می‌شویم. اگر توافق شود از نظر اقتصادی قوی‌تر می‌شویم و اگر توافق نشود صنعت انرژی صلح آمیز هسته‌ای ما گسترش می‌یابد، قوی‌تر می‌شویم، آمریکایی‌ها اگر عقل خود را به کار بیندازند می‌فهمند که توافق برای آنها بهتر است، اما اگر بخواهند لجاجت کرده و احساساتی عمل کنند باید تبعات دشمنی بیشتر با ایران را بپذیرند، در هر صورت حرکت ملت ایران متوقف نخواهد شد.

کد خبر 5438231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha