۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵

مقدم کیا در گفتگو با مهر خبرداد:

رقابت ۲۲ نفر در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآنی شوق تلاوت

رقابت ۲۲ نفر در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآنی شوق تلاوت

حسین مقدم کیا از برگزاری مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شوق تلاوت با حضور ۲۲ منتخب از استان‌های مختلف روز ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه در حرم امام رضا (ع) خبرداد.

حسین مقدم کیا دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شوق تلاوت در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برپایی این مرحله گفت: مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شوق تلاوت با حضور راه‌یافتگان به این مرحله ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ راه‌یافته به فینال در چهار سبک با هم رقابت می‌کنند و در پایان برگزیدگان هر سبک معرفی و تجلیل می‌شوند.

مقدم کیا با بیان اینکه این مرحله به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار شد و شرکت‌کنندگان به صورت مجازی برای اعضای هیأت داوران تلاوت کردند. راه‌یافتگان به مرحله نهایی باید به صورت حضوری در فینال با هم رقابت کنند.

حضور ۷۰۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در دوره پنجم مسابقات شوق تلاوت

دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت گفت: مسابقات شوق تلاوت ویژه قاریان نوجوان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) کار خود را از چند سال قبل آغاز کرد و این رقابت‌ها از دوره پنجم با حضور همه قاریان نوجوان از همه استان‌ها به صورت سراسری با حضور ۷۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

مقدم کیا با اعلام اینکه طرح ملی تلاوت از سال ۱۳۹۱ با هدف آموزش و تربیت نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کار خود را آغاز کرد، ادامه داد: این طرح پس از گذشته حدود یک دهه قاریان زیادی را به جامعه تحویل داده که عناوین مختلفی در مسابقات قرآن کریم کسب کرده‌اند. سید جواد سادات فاطمی، غلامرضا شاه میوه و حمید رضا احمدی وفا داور این دوره از مسابقات خواهند بود.

وی در پایان گفت: ۱۶ اسفند ماه روز اختتامیه و معرفی نفرات برتر خواهد بود و در سال آینده منتخبین این مرحله برای اعزام به کشورهای اسلامی و شرکت در محافل و مجالس قرآنی بین‌المللی اعزام خواهند شد.

کد خبر 5438871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha