۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

ورود به دشت لاله چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

ورود به دشت لاله چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

شهرکرد- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت ورود به دشت لاله خبر داد و گفت: با فروشندگان گیاه «کلوس» برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر احمدی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال‌های گذشته خلاء قانونی به منظور برخورد با فروشندگان «کلوس» وجود داشت، اظهار کرد: با فروشندگان «کلوس» با عنوان تحصیل مال نامشروع برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گیاه در حال انقراض است، تصریح کرد: در حال حاضر «کلوس» تنها در دو هزار هکتار از اراضی بخش «سرآقاسید» رویش دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برداشت «کلوس» ممنوع است، عنوان کرد: ۳۵ نفر از مردم محلی در جهت حفاظت از این گونه گیاهی محیط بانان را همیاری می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه حفاظت از این گونه گیاهی تا زمان بذر دهی ادامه دارد، افزود: بذر تولید شده توسط مردم محلی جمع آوری می‌شود و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این بذرها را خریداری می‌کند.

وی به توزیع و کشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: ۸۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید و ۲۰ هزار دیگر از دیگر استان‌ها تأمین شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری رسانه‌ها را بازوان مسئولان دانست و مطرح کرد: فعالان رسانه‌ای باید در جهت حفاظت و حراست از منابع طبیعی این اداره را یاری کنند.

احمدی از ممنوع شدن ورود به دشت لاله خبر داد و اظهار کرد: با افرادی که اقدام به چیدن گل لاله و پیازچه این گل می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی این ممنوعیت را راهی برای حفاظت از این گل عنوان کرد و ادامه داد: طی چند سال اخیر به دلیل در آوردن پیازچه و چیدن لاله‌ها توسط بازدید کنندگان این گل در معرض خطر قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مساحت این دشت لاله بیش از هزار هکتار است.

کد خبر 5439457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha