۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:

۹۶ درصد عرصه‌های ملی استان یزد سنددار شدند

۹۶ درصد عرصه‌های ملی استان یزد سنددار شدند

یزد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از سند دار شدن ۹۶ درصد عرصه‌های ملی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آخوندی، عصر شنبه در نشستی خبری از اجرای طرح کاداستر در ۹۶ درصد عرصه های ملی استان یزد خبر داد و اظهار داشت: با این اقدام مالکیت دولت تثبیت می شود و از تخریب و تصرف انفال جلوگیری می شود.

وی از صدور سند تک برگ برای این اراضی خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۷ میلیون هکتار برای اراضی دولتی سند تک برگ اخذ شده است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و اجرای طرح پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» اظهار داشت: در قالب این طرح که از ۹ دی آغاز شده و تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه دارد به ازای هر شهید هزار اصله نهال کاشته می شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در استان یزد بخش صنعت و معدن به خوبی با این پویش همکاری داشته به نحوی که بخشی از نهال این طرح یعنی ۱۸۰ هزار اصله نهال زیتون را تهیه و با همکاری سپاه الغدیر و بسیج سازندگی در سطح شهرستانهای ستان توزیع شده است.

وی در مورد اعتبارات منابع طبیعی استان یزد و تخصیص این اعتبارات نیز بیان کرد: اعتبارات ملی منابع طبیعی یزد ۸۲ میلیارد تومان مصوب شده که ۲۰ درصد یعنی ۱۹ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته و در بخش اعتبارات استانی نیز حدود ۸ میلیارد بوده که حدود ۴ میلیارد آن تخصیص یافته است.

آخوندی با اشاره به اینکه سهم ۱۲ تا ۱۵ درصدی سود معادن استان متاسفانه از سوی خزانه دولت به استان واریز نشده است، تصریح کرد: در شرایطی که درآمد معادن استان حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و باید بر اساس اختصاص سهم ۱۲ تا ۱۵ درصد به منابع طبیعی، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به منابع طبیعی استان واریز می شد اما علیرغم اینکه معادن این سهم را پرداخت کرده اند، از سوی خزانه به استان اختصاص داده نشده و مبلغی که به استان اختصاص یافته کمتر از یک درصد است.

مدیر کل منابع طبیعی استان از جمله اقدام شاخص سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را اجرای طرح سه در ۱۴ در ۱۴۰۰ (۱۴ محور پیرامون سه شعال سال ۱۴۰۰) عنوان کرد و گفت: براساس این طرح برای هر بخش تعهداتی در استانها منظور شده که تاکنون قریب به ۹۵ درصد آنها در استان انجام شده و مابقی نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

کد خبر 5439629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha