۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰

برنامه‌های هفته درختکاری در یزد آغاز شد؛

کاشت نهال توسط امام جمعه یزد/تاکید بر کاشت درختان مثمر

کاشت نهال توسط امام جمعه یزد/تاکید بر کاشت درختان مثمر

یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت روز درختکاری یک اصله نهال غرس کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، صبح یکشنبه در حاشیه مراسم درختکاری به مناسبت ۱۵ اسفند، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: درختکاری و حفظ و نگهداری نعمات خداوند یکی از مسئولیت ها و وظایف همه انسان هاست و خداوند متعال به واسطه مهربانی خود این منابع ارزشمند را در اختیار ما قرار داده است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال این منابع را در اختیار بشر قرار داده و هر آنچه انسان نیاز دارد، خداوند برای او در طبیعت قرار داده بنابراین نباید کفران نعمت کنیم و نعمات خدا را ضایع کنیم.

ناصری بیان کرد: هوای پاک، زمین سبز و محصولات کشاورزی برای حیات انسان ضروری است بنابراین همه باید در زمینه محافظت از منابع طبیعی خود را مکلف بدانیم و برای شکرانه نعمات خداوند، اگر درختی داریم آن را حفظ کنیم و اگر نداریم، درختکاری انجام دهیم به ویژه درختان مثمر که دیگران بتوانند از آن بهره ببرند.

وی بر کاشت درختان مثمر تاکید کرد و گفت: با آبیاری قطره ای و مدیریت منابع آبی می توان علاوه بر ایجاد فضای سبز، درختانی را پرورش داد که مردم از میوه آن نیز بهره مند شوند.

امام جمعه یزد با تاکید بر مدیریت آب و منابع آبی عنوان کرد: باید با برنامه ریزی روستاها را دوباره احیا کنیم و روان آبها را ذخیره کنیم تا در زمان خشکسالی تابستان از آن بهره بگیریم.

کد خبر 5439906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha