۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

سد گاران مریوان سرریز کرد

سد گاران مریوان سرریز کرد

مریوان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در منطقه مریوان، سد گاران این شهرستان سرریز کرد.

آرش آریانژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سد گاران در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده و حجم نرمال این سد ۸۴.۴۲ میلیون متر مکعب، ارتفاع آن از پی ۶۲ متر، طول تاج ۵۰۴ متر و عرض تاج آن نیز هشت متر است.

وی افزود: این سد با هدف تأمین آب کشاورزی نواحی عمرانی پایاب و «قزلچه سو» به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و تأمین آب شرب و صنعتی شهرستان مریوان به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب، در سال ۹۲ آبگیری شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه سد گاران یکی از سدهای مهم کردستان از لحاظ تأمین آب کشاورزی و شرب منطقه است، یادآور شد: در پی بارندگی‌های اخیر تراز این سد به ۱۴۱۹.۱۱ رسید که در حالت معمول تراز نرمال آن ۱۴۱۹.۰۶ می باشد.

وی ادامه داد: حجم مفید سد در تراز نرمال ۸۴.۵ میلیون متر مکعب و دبی حال حاضر سرریز نیز یک متر مکعب بر ثانیه بوده که منجر به سرریز این سد در روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ شد.

کد خبر 5440067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      رسانه ای کردن سرریز سدها موجب توهم وضعیت مناسب ذخایر کلیه سدها و در نتیجه عدم توجه به صرفه جویی در مصرف در بخش کشاورزی و شرب خواهد شد. این در حالی است که وضعیت ذخایر پشت سدها در اغلب مناطق استان با وجود بارندگیهای اخیر مناسب نیست.