۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳

چمران در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر:

سپاه پاسداران یکی از بازوهای قوی نظامی جمهوری اسلامی است

سپاه پاسداران یکی از بازوهای قوی نظامی جمهوری اسلامی است

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سپاه پاسداران یکی از بازوهای قوی نظامی جمهوری اسلامی است، گفت: سپاه قدس در منطقه و جهان جایگاه والایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران، در سخنان مقدماتی خود در پنجاه و یکمین جلسه شورا ضمن تبریک میلاد سیدالشهدا امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه گفت: امروز به مناسبت سالروز ولادت سالار شهیدان به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است. تشکیل سپاه از ابتکارات امام بود و اینجانب از روزهای نخست تشکیل سپاه در خدمت برادران پاسدار بودم و در آموزش‌های اولین دسته‌های پاسدار در پادگان امام علی (ع) در سعدآباد حضور داشتم و بخش عمده افرادی که آموزش دیدند از فرماندهان سپاه شدند و برخی از ایشان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

چمران ادامه داد: سپاه پاسداران یکی از بازوهای قوی نظامی جمهوری اسلامی است که در مسیرهای مختلف توانسته موفقیت‌های بزرگی کسب کند و به‌ویژه می‌شود گفت، سپاه قدس در منطقه و جهان جایگاه والایی دارد و به جاست که از شهدای عزیز و بزرگوار سپاه قدس به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم که سازماندهی آمریکا و اسرائیل برای جغرافیای منطقه را به هم ریخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود همچنین به جنایات فراریان داعش در پاکستان و سکوت رسانه‌های دنیا نسبت به این فجایع اشاره داشت و افزود: دنیای بی‌خیال امروز، تحت تأثیر جنگ‏ رسانه‌ای شدید بر سر مهاجرت عده‌ای اروپایی چشم آبی در اوکراین، چشم بر جنایات نیروهای وابسته به خودشان (داعش) بسته‌اند که این بی‌عدالتی دنیا را می‌رساند.

وی افزود: به هر روی روز پاسدار را به همه پاسداران که در شورا نیز حضور دارند تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که جوانان پرشور ما در سپاه گام‌های بلندتری به‌ویژه در رویارویی با سلاح‌های مخرب دشمن به جلو بردارند.

چمران در ادامه به موضوع روز درخت‏کاری پرداخت و گفت: ‏ امروز روز درخت‏کاری است و طبق معمول هرساله روز درخت‏کاری را گرامی ‏می‎داریم و همانگونه که دین و فرهنگ ما توصیه می‌کند، کاشت درخت را یک ثواب بزرگ می‌دانیم و از همین روی است که مردم ما در همه شهرها و راه‌ها و حتی کوره راه‌ها برای ثواب درخت کاشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران سپس ضمن تبریک ولادت حضرت عباس گفت: فردا ۴ شعبان و روز جانباز است که این روز را به ایشان تبریک می‌گوئیم. امیدواریم این عزیزان که دردهای جان کاه‌ی دارند در روز قیامت با بزرگ جانباز صحرای کربلا حضرت عباس محشور شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: انشااله از ایام شعبانیه بهره بگیریم و خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان که ماهی الهی است، از پلشتی‌ها و زشتی‌ها پالوده کنیم تا از همه نعمات ماه مبارک رمضان برخوردار شویم.

چمران در پایان به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مجید اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات، یکی از کارهای خوب و از افتخارات در جمهوری اسلامی است؛ البته هنوز به پیشنهاد مقام معظم رهبری مبنی بر حضور ۱۰ هزار حافظ قرآن در کشور نرسیده‌ایم، ولی دوستان ما تلاش می‌کنند و انشااله شاهد روزی باشیم که هم حافظ قرآن باشیم و هم عامل به قرآن.

کد خبر 5440252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha