۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۵

در جریان بررسی بودجه؛

مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای تعویق بازنشستگی معلمان مجوز داد

مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای تعویق بازنشستگی معلمان مجوز داد

نمایندگان مجلس به وزارت آموزش و پرورش مجوز دادند تا بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیاندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ط) تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این مصوبه، به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف‌اند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی از محل ردیف ۴۷-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) این قانون به نسبت سی درصد (۳۰%) در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوط) و هفتاد درصد (۷۰%) در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

همچنین براساس بند (ی) تبصره ۹ بودجه، وزارت آموزش و پرورش مجاز است بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیاندازد.

کد خبر 5440810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      مجلس شورای اسلامی سیاست یک بام و دو هوای خود در قبال استخدام معلمان را کنار بگذارد. اگر بنا بر اجرای قانون استخدام مصوب خود مجلس است که مهارت آموزان مرحله سوم به بعد دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در صف انتظار استخدام هستند و هر از گاهی با تجمع در برابر مجلس و وزارت به مطالبه ی حقوق خود می
    • AE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      ادامه از می😏 پردازند. اگر مجلس حامی حق این گروهها و مصر بر اجرای قانون است که ظاهراً بر این دو اصرار دارد، باید موانع اجرای قانون استخدام و ورود جوانان را به آ پ برطرف کن نه اینکه با اجازه ی تعویق بازنشستگی معلمان (نیازمند استراحت) جلوی ورود خون تازه را به پیکر خسته ی آ پ ببندد.
    • محمدانور سوری زهی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      سلام پس اگر قرار باشد معلمان تا۶۵ سالگی به تدریس خود ادامه دهند پس نسل جوان تحصیل کرده کجا بدنبال کار بروند لطفاً کمی هم به فکر جوانان باشید
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      این همه جوون بیکار درس خونده بعد یه سری از سنشون گذشته همچنان سرکار