۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸

در خردادماه ۱۴۰۱؛

واحد بنزین و گازوئیل پالایشگاه پلدختر وارد چرخه تولید می‌شود

واحد بنزین و گازوئیل پالایشگاه پلدختر وارد چرخه تولید می‌شود

پلدختر- وزیر کشور گفت: واحد بنزین و گازوئیل مینی پالایشگاه پلدختر بر اساس اعلام سرمایه گذار طرح، در خرداد ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و وارد چرخه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه سفر به پلدختر و بازدید از طرح‌های این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مینی پالایشگاه پلدختر در مرحله پتروپالایش است که از طریق سرمایه گذار راه اندازی شده و در حال حاضر قیر تولید می‌کند و این کار بسیار ارزشمندی است که در منطقه صورت گرفته است؛ اظهار داشت: واحد بنزین و گازوئیل مینی پالایشگاه پلدختر بر اساس اعلام سرمایه گذار طرح در خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و وارد چرخه می‌شود.

وی افزود: در جریان سفر به شهرستان پلدختر از پل برگلان سوخته، اراضی کشاورزی و باغات انجیر منطقه زیودار که در جریان سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شده بودند و همچنین مینی پالایشگاه پلدختر بازدید کردیم و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور گفت: اقدام‌های خوبی در رابطه با تونل‌های جاده پلدختر- خرم آباد صورت گرفته اما این طرح‌ها مشکل کمبود اعتبار دارند که جهت رفع و تأمین و تخصیص منابع جدید رایزنی شد که در این رابطه قول مساعد داده شد تا فعالیت‌های متوقف شده راه اندازی شود.

وحیدی افزود: ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک‌ها برای بازسازی جاده پلدختر- خرم آباد اختصاص یافته تا فعالیت آن ادامه پیدا کند.

وی یادآورشد: پل روستای برگلان سوخته دچار مشکل بود و نیاز به بازسازی داشت که مقرر شد از سوی استانداری لرستان منابع مورد نیاز تأمین شود و با این منابع فعالیت‌های لازم آغاز شود تا منابع مورد نیاز تأمین شود.

وزیر کشور افزود: با توجه به بازدیدی که از منطقه کشت انجیر در منطقه زیودار داشتیم، این منطقه با یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی یک منطقه ارزشمند است که با توجه به تازه خوری این محصول نیاز به احداث صنایع تبدیلی در منطقه به شدت احساس می‌شود که در این رابطه مقرر شد با سرمایه گذار مربوطه رایزنی شود.

وحیدی گفت: مالکان منازل مسکونی شهری معمولان و پلدختر که در سیل تخریب و ساکنان آنها دچار مشکل شدند درخواست امهال تسهیلات بانکی را دارند که در این رابطه موضوع از طریق با بانک‌ها پیگیری می‌شود.

وی به دیواره ساحلی شهر پلدختر اشاره کرد و افزود: موضوع ادامه ساخت یک هزار و ۸۰۰ متر از دیواره ساحلی شهر پلدختر در جلسه مستقل استان مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وزیر کشور یادآور شد: با توجه به مخاطرات احتمالی که عدم تداوم ساخت این دیواره به دنبال دارد درخواست و مطالبه مردم در این زمینه در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان جهت رفع مشکل مورد بحث قرار می‌گیرد.

کد خبر 5441143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha