۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶

در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱ مشخص شد؛

سازو کار مجلس برای درآمد خرید و فروش دارو در دانشگاه‌های پزشکی

سازو کار مجلس برای درآمد خرید و فروش دارو در دانشگاه‌های پزشکی

نمایندگان مجلس دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش آنها را موظف کردند مبالغ حاصل از خرید و فروش دارو و تجهیزات پزشکی را منحصراً جهت بازپرداخت هزینه‌های تأمین همین موارد صرف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه) در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (د) تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه آمده است:

در سال ۱۴۰۱ شرکت توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی کشور (مادر تخصصی) مشمول مفاد ماده (۵۵) قانون برنامه ششم توسعه می‌شود.

دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه‌ها موظفند مبالغ حاصل از خرید و فروش دارو، لوازم و تجهیزات و ملزومات پزشکی را منحصراً جهت بازپرداخت هزینه‌های تأمین و تدارک دارو، لوازم و تجهیزات و ملزومات پزشکی به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش تأمین‌کننده پرداخت کنند و سازمان‌های بیمه‌ای مکلفند هزینه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی را به حساب جداگانه‌ای که دانشگاه اعلام می‌کنند واریز کنند.

تخلف از اجرای این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی تلقی می‌شود. نحوه هزینه‌کرد موجودی حساب‌های مذکور از مفاد مندرج در ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مستثنی است.

کد خبر 5441844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha