۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

کارشناس هواشناسی اصفهان:

بارش‌ها در غرب اصفهان تا ۲۰ اسفند ادامه دارد/توفان گردوخاک در شرق

بارش‌ها در غرب اصفهان تا ۲۰ اسفند ادامه دارد/توفان گردوخاک در شرق

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارشی به غرب استان از شامگاه چهارشنبه خبر داد و گفت: توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک شرق و شمال اصفهان را درمی‌نوردد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار بارشی از شامگاه فردا به نیمه غربی استان، اظهار داشت: بارش برف و باران همراه با وقوع رعد و برق و تگرگ روزهای پنجشنبه و جمعه غرب استان را فرا می‌گیرد.

او با بیان اینکه وزش باد شدید پدیده غالب استان در سه روز آینده است، افزود: تندباد لحظه‌ای و توفان برای بسیاری از مناطق استان در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود که در نواحی شمالی و شمال شرقی استان با خیزش گرد و خاک محلی همراه است و موجب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته در سطح استان نیز ابراز داشت: بیشترین میانگین بارشی از برزک با ۱۶ میلیمتر، گلپایگان با هفت میلیمتر، خوانسار با ۵.۳، اردستان و بوئین و میاندشت و فریدونشهر با ۴.۸ میلیمتر و چهار سانتیمتر برف و چادگان ۴.۴ میلیمتر گزارش شده است.

هنرمند با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

او افزود: چوپانان با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5442196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha