۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۴

استاندار بوشهر:

طرح‌های پژوهشی و فناورانه در استان بوشهر حمایت شود

طرح‌های پژوهشی و فناورانه در استان بوشهر حمایت شود

بوشهر- استاندار بوشهر خواستار نقش‌آفرینی شرکت ملی گاز ایران در حوزه علمی استان شد و گفت: طرح‌های پژوهشی و فناورانه در استان بوشهر حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت گاز اظهار داشت: به منظور توسعه فعالیت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی پیگیر هستیم.

وی حمایت و همراهی شرکت ملی گاز را ضروری دانست و اضافه کرد: ارتقای توانمندی‌های تولید، توسعه بازارهای تکنولوژی داخلی و بین‌المللی محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه و رفع نیازها و چالش‌های فناورانه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر هستیم.

استاندار بوشهر مراکز رشد را بسیار مهم دانست و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه اهمیت فراوانی دارد که باید با مشارکت شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی و حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران انجام شود.

وی نوآوری را پیَ نیاز دستیابی به توسعه دانست و بیان کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی باید اقتصاد مبتنی بر نوآوری و بومی‌سازی فناوری را جایگزین اقتصاد مبتنی بر منابع کنیم و شرط لازم برای طی کردن آن حمایت از زیست‌بوم‌های کارآفرینی نوآورانه در کشور است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه یکی از اجزای زیست‌بوم فناوری استان بوشهر صنعت گاز است افزود: یک زیست‌بوم رشد یابنده، باید دارای تعاملات سازنده بین تمامی ارکان آن زیست‌بوم باشد و رشد یک‌طرفه یک یا چند بخش محدود زیست‌بوم را به شکوفایی و رشد نخواهد رساند.

در این نشست ضمن تاکید بر راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه، بر پیگیری طرح‌های پژوهشی و فناورانه در منطقه پارس جنوبی و استان بوشهر با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس تاکید شد.

کد خبر 5442652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha