۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸

سرپرست فرمانداری سمنان:

شهرستان سمنان ۳ هزار جویای کار دارد

شهرستان سمنان ۳ هزار جویای کار دارد

سمنان- سرپرست فرمانداری سمنان با بیان اینکه این شهرستان سه هزار و ۷۷ جویای کار دارد، گفت: این میزان ۶۱ درصد از کل افراد جویای کار استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اقوامی‌پناه ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی فرمانداری سمنان با بیان اینکه در سال جاری سه هزار و ۷۷ نفر از جوانان سمنانی در سامانه‌های کاریابی ثبت نام کردند تا کار پیدا کنند، تاکید کرد: بیشترین میزان جویای کار در استان با ۶۱ درصد متعلق به مرکز استان است.

وی با بیان اینکه در کل استان سمنان پنج هزار و ۹۷ نفر جوینده کار وجود دارد که سه هزار و ۷۷ نفر از این میزان، مربوط به مرکز استان است، افزود: یکهزار و ۲۲ نفر از مجموع جویندگان کار در شهرستان سمنان، کار پیدا کردند.

سرپرست فرمانداری سمنان با بیان اینکه تقریباً یک سوم افرادی که در سال ۱۴۰۰ در سامانه‌های کاریابی ثبت نام کردند سر کار گمارده شده‌اند، ابراز کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در یافتن شغل برای جویندگان کار تأثیر بسزایی دارد.

اقوامی پناه با بیان اینکه تقویت فرهنگ سازی در بخش آموزش‌های مهارتی به خصوص در بین خانواده‌ها از جمله مهمترین رویکردهایی است که در یافتن کار اهمیت بسزایی دارد، گفت: مهارت‌آموزی به منظور رهایی از بیکاری از جمله تاکیداتی است که دولت در شهرستان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه نخبه ترین افراد در جامعه باید به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تمایل پیدا کنند چرا که امروز نیاز بازار کار بدون داشتن مهارت نمی‌تواند تأمین شود، بیان کرد: فرهنگ سازی فراگیر آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان باید در دستور کار همه فعالان فرهنگی و اقتصادی و حتی رسانه‌ها باشد تا بتوانیم در این سمت گام‌های اساسی‌تری برداریم.

کد خبر 5442945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha