۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

حجت‌الاسلام رضایی تشریح کرد؛

برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای نیمه شعبان

برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای نیمه شعبان

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیاتی از برنامه‌های این شورا برای نیمه شعبان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان و بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین با حضور رؤسا و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: امیدوارم از ظرفیت این ماه عظیم به نحوه شایسته در جهت افزایش معرفت خود استفاده کرده و آنچه را که از معرفت کسب کرده‌ایم بتوانیم در زندگی عملی خود اجرا کنیم.

وی با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو یعنی جشن‌های نیمه شعبان و گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین گفت: متولی اصلی جشن‌های نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، از قدیم‌الایام، خود مردم بودند و هستند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: دوازدهم فروردین به عنوان روز تولد نظام جمهوری اسلامی و آغاز رسمی حاکمیت دینی در کشور، نقطه عطفی برای یک حرکت جهانی شد و امروز آثار و برکات آن را در دنیا مشاهده می‌کنیم، هر دو مناسبت بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: نیمه شعبان جشنی مردمی است که هر ساله در محلات، مساجد، منازل و در تمامی کشور ، توسط مردم برگزار شده و البته نیاز به یک ساماندهی و نظارت دارد و لازم است، مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی به این مهم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان خود مردم هستند، تأکید کرد: این سنت، باید به قوت خود باقی باشد و مردمی بودن این مراسم‌ها حفظ شود.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مردم باید با توجه به معرفت خودشان و در چارچوب ارزش‌های دینی این جشن‌ها را برگزار کنند، تا روح نشاط و شادی در جامه دمیده شود و لذا باید نظارت و هماهنگی توسط نهادهای فرهنگی وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اهمیت آذین‌بندی‌ها و تبلیغات میدانی در اعیاد و مناسبت‌های شاد گفت: این تبلیغات باید به صورت برجسته در سطح شهرها و خیابان‌ها وجود داشته باشد و فرهنگ انتظار در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره برنامه‌های نیمه شعبان، گفت: پویش اهدای خون به نیت سلامتی امام زمان (عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف) یکی از برنامه‌های این ایام است که با همکاری صداوسیما و سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، همچنین ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف مهدوی از فعالیت‌هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: همزمان با شب نیمه شعبان در ۳۱۳ نقطه با شعار « یا مهدی ادرکنی» مراسم نورافشانی با همکاری ارگان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه شهر ما باید آرمان‌شهر مهدوی باشد، گفت: برگزاری نشست‌های مجازی با موضوع سبک زندگی مهدوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مراسم پیاده‌روی و شادپیمایی به سمت مصلاهای هر شهر، اعزام مبلغ و تهیه بروشورهای حاوی پیام‌های کوتاه مهدوی و توزیع آن‌ها در پایگاه‌های فرهنگی به ویژه در ایام نوروز برای مسافران از برنامه‌های قابل اجرا به مناسبت نیمه شعبان امسال است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص یوم‌الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: به رغم اینکه این مناسبت از روزهای بزرگ خداست که نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان اولین حاکمیت دینی در جهان با مشارکت و رأی بالای مردم به تثبیت رسید، آنچنان که باید به آن پرداخته نشده و دلیل اصلی آن قرار گرفتن این مناسبت در ایام تعطیلات نوروزی است. در این روز برنامه پویش پرچم در نقاط مختلف کشور با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها اجرا خواهد شد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در خواهد آمد.

در ادامه این جلسه رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی گزارشی از برنامه‌های اجرایی خود به مناسبت جشن‌های نیمه شعبان و بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین ارائه کردند.

کد خبر 5443112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha