۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴

بررسی نسبت رسانه و علوم شناختی در برنامه «چرخ»

بررسی نسبت رسانه و علوم شناختی در برنامه «چرخ»

صدوششمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی نسبت و تاثیر متقابل رسانه‌ها و علوم شناختی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ از شبکه چهار پخش می‌شود. در بخش «تازه‌ها» ریحانه ولی‌پور، روزنامه‌نگار علم و محمدحسین جهان‌پناه روزنامه‌نگار علم و فناوری، تازه‌ترین و بهترین فیلم‌ها و کتاب‌های علمی-تخیلی در این روزها را معرفی خواهند کرد.

در بخش دیگری از «چرخ»، پویا پاک‌نژاد دانش آموخته علوم شناختی با سیاوش صلواتیان عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما درباره رسانه و علوم شناختی گفت‌وگو می‌کند. رسانه‌ فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای مطالعه و مداخله‌ سیستم شناختی جامعه فراهم می‌کند و از طرف دیگر علوم و فناوری‌های شناختی هم می‌تواند ابزارها و مهم‌تر از آن زاویه‌ نگاه متفاوت و بی‌نظیری را برای علوم ارتباطات و رسانه خلق کند. این دو حوزه در تاثیر متقابل با هم هستند، شناخت ما تعیین می‌کند که ما چه رسانه‌ای را برای چه کاری در نظر بگیریم و این رسانه است که شناخت مخاطبان خود را شکل می‌دهد.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با پژوهشگران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

کد خبر 5443187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha