اظهارات عجیب اردوغان در نشست خبری با رئیس رژیم صهیونیستی

اظهارات عجیب اردوغان در نشست خبری با رئیس رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه و رئیس رژیم صهیونیستی پس از دیدار و رایزنی در آنکارا در نشست خبری مشترک درباره تحولات منطقه ای و بین المللی اظهارنظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که امروز چهارشنبه در قالب سفری رسمی به ترکیه سفر کرده است، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه، بحران اوکراین و مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

این سفر با وجود مخالفت افکار عمومی ترکیه و همچنین کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

اردوغان پس از دیدار با هرتزوگ در نشست خبری مشترک بدون اشاره به اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در قدس گفت: در گفتگو با هرتزوگ بر اهمیت تشکیل دو دولت (فلسطین و اسرائیل) و کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید و خاطرنشان کردم ترکیه اهمیت ویژه ای برای جایگاه تاریخی قدس و حفظ هویت دینی و قداست مسجد الاقصی قائل است.

وی ادامه داد: مطمئنم سفر تاریخی رئیس اسرائیل به ترکیه به نقطه عطف جدید در روابط دوجانبه منجر خواهد شد. هدف مشترک ترکیه و اسرائیل، احیای مذاکره و گفتگوی سیاسی بین دو طرف بر اساس منافع مشترک و مراعات حساسیت‌های متقابل است.

اردوغان با بیان اینکه روابط ترکیه و اسرائیل برای دو طرف و صلح و ثبات منطقه حائز اهمیت است، تصریح کرد: برقراری صلح، تأمین رفاه و مشارکت در روند احیای فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز در منطقه مسأله ای است که ما می‌توانیم درباره آن تصمیم گیری کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت آنکارا آماده همکاری با تل آویو در بخش انرژی است.

این در حالی است که آنکارا در تعامل با موضوعات منطقه‌ای به ویژه موضوع فلسطین همواره از این موضوعات به عنوان یک ابزار سیاسی و اقتصادی استفاده کرده است.

تحلیل گران بر این باورند سفر امروز رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه در راستای ماهیت و ذات همیشگی سیاست‌های اردوغان بوده است که همواره بر اساس منافع سیاسی و اقتصادی دچار نوسان است.

از سوی دیگر باید گفت که حزب عدالت و توسعه نیز در ۱۸ سال گذشته در بدترین شرایط محبوبیت در بین افکار عمومی ترکیه قرار دارد.

اظهارات عجیب اردوغان در نشست خبری با رئیس رژیم صهیونیستی

این نشست خبری در حالی برگزار شد که اردوغان امروز چهارشنبه در آنکارا از اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی استقبال کرد. این نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه پس از ۱۵ سال بوده و قرار است دو روز ادامه داشته باشد. هرتزوگ در فرودگاه بن گوریون و قبل از پرواز به ترکیه گفته بود این سفر برای دو طرف و کل منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 5443367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      43 32
      فروپاشی ترکیه یک اولویت برای اسرائیل می باشد همانند فروپاشی عثمانی وجدا شدن فلسطین از آن امروز زنگ فروپاشی ترکیه به صدا در آمد است .
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 2
      سلام اردوغان گور خودش ومردم ترکیهراکند زمانیکه به سوریه حمله کرد واز بدترین انسانها یروی زمین درتزکیه حمایت کرد اردوغان یک ترکیه فروپاشیده بیمهر وعاطفه وانسانیت برجا کذاشت که هرگز درست بشو نخواهد بود ترکها اسیر توهمات یک موسادی شدند
    • پیرو ولایت IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 2
      آب از چشمه گل الود است و اسرائیل رجیم ضالم و کودک کش است
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 2
      خباثت ترکیه رو ببینید از یک طرف از اوکراین مقابل روسیه حمایت میکنه و از طرف دیگر فرش قرمز برای اسرائیل جنایتکار که دستانشان به خون صغیر و کبیر فلسطینیها آلوده هست پهن میکند.عاقبتی مشابه حامد کرزای،حسنی مبارک،صدام و... در انتظارت هست
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 2
      اردوغان خیلی بیجا میکنه بخواد خودشیرینی کنه با غاصبین رابطه ایجاد کنه
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 3
      ترکیه واوکراین واذربایجان مزدوران منطقه ای اسرائیل هستند وبه زودی توسط ابرقدرتهای شرق وغرب به همراه اربابشان اسرائیل هرکدام به شکلی نابود خواهند شد
    • مرتضی AE ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 1
      کدوم کشور عربی مخالفت کرده میشه بگی همشون که رابط دارن با اسراییل
      • داریوش IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
        0 0
        همیشه در طول تاریخ زورمداران وظالمان حاکم در جهان ظاهرا بیشتر طرف دار داشته اند واین دلیل خوی ومحبوبیتشون نیست وهمواره مبارزین راه حق ودرستی در اقلیت بوده اند واین دلیل نادرستی راهشان نیست بلکه درنهایت انسان وانسانیت وتاریخ به خوبان ومظلومان الحترام خواهد گذاشت وحق وباطل مشخص خواهند شد
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 5
      برای آقای اردوغان و برای حاکم بحرین متاسفم
    • ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 4
      اردوغان هدفش احیای دولت عثمانیست اما بهای ان متلاشی شدن ترکیه میباشد وهدف اسراییل هم دقیقا متلاشی شدن ترکیه و کشورهاس منطقه وکوچکتر شدنشون که اسراییل در این میان عرض اندام کند اما متاسفانه اردوغان از همه چیز بیخبر!!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 5
      ترکیه به درک جهانی رسیده است
    • س ه IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 1
      در حال حاضر اردوغان بهترین سیاست را در پيش گرفته! اردوغان خوب میداند بعد از این هیچ جایگاهی در بین ملت ترکیه ندارد شاید بدین طریق حمایت غرب را کاملا داشته باشد تا به عمر سیاسی خود بتونه ادامه بده..........
    • احمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 1
      اگه‌‌رییس‌جمهوراسرائیل‌به‌یکی‌ازکشورهای‌عربی‌سفرمی‌کردالاایران‌غوغابپامیکردامامًثل‌سگ‌ازاردغان‌می‌ترسه‌وخفه‌خون‌گرفته
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 2
      لعنت بر خیانت کاران ،دورود بر ملت باغیرت ترک
    • ایرج IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 1
      اردوغان یک عامل صهیونیس و رهبر داعش است دلیلش این است که اکثر داعشی ها از ترکیه به سوریه رفتند کارخانه های سوریه اوراق و به ترکیه فرستاد فقط بعضی وقتها فیلم بازی میکند امیدوارم زود به جهنم برود
    • مهدی FR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      خدا لعنتشون کنه که دوتا از بهترین فرزندان کشورمان رو به شهادت رساندن .