۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

فاصله زیادی برای توافق با ایران نداریم

فاصله زیادی برای توافق با ایران نداریم

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که از نظر آمریکا، فاصله زیادی با توافق با ایران باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای در وین اعلام کرد که «از نظر آمریکا، فاصله زیادی برای توافق با ایران باقی نمانده و این کشور به مذاکرات دیپلماتیکش با ایران ادامه خواهد داد.»

جن ساکی در ادامه افزود: «همواره در پایان مذاکرات، موضوعات دشوار و چالش‌برانگیز گفت‌وگوها مطرح می‌شوند.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، «مدتی است که مذاکرات به آستانه توافق نهایی رسیده است.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گفتگوها در وین درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: نظر ما این است که ما به هم نزدیک هستیم. ما مدتی است که به هم نزدیک شده ایم.»

روز گذشته نیز، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واشنگتن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مذاکرات وین اظهارات مشابهی مطرح کرده و گفته بود: ما در مراحل آخر مذاکرات هسته‌ای با ایران قرار داریم و برخی جزئیات باقی مانده است که در حال تلاش برای رفع آن هستیم.

«جن ساکی» روز گذشته همچنین در ادامه افزود: آمریکا و روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی به توافق در وین اهداف مشترک دارند.

وی تأکید کرد: به همکاری با طرف‌های حاضر در توافق هسته‌ای (برجام) از جمله روسیه برای دست‌یابی به توافق با ایران ادامه می‌دهیم، اما واشنگتن به علت کمک‌های روسیه برای پیشرفت در روند توافق با ایران هیچ پیشنهادی را به مسکو برای تخفیف تحریم‌های مرتبط با بحران اوکراین ارائه نداده است.

کد خبر 5444021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      جای بسی تاسف و صد افسوس که در مورد توافق و خبر های توافق فقط باید از قول وزیر امور خارجه روسیه و یا از قول خبر گزاری انگلیس و .... بشنویم پس خبر نگاران ما و تیم اعزامی ما نباید به مردم ایران گزارش بدهند انشاله فقط در جلسات خوابشان نبرد
    • بهروز IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 1
      فک کنم دوباره به حیله وکلک زدن متوسل خواهند شد ومیخوان ایران رو توی تله بندازن وباز ایران مفاد برجام رو اجرا کنه وخودشون یا نیرنگ اجرا نکنن
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      اکنون بهترین زمان برای توافق با و ارتباط عادی با آمریکا است و رژیم هم می تواتد به دروغ ادعا کند که تمام خواسته هایش پذیرفته شده است . البته اگر ارباب پوتین اجازه دهد که به نظر می رسد ارباب پوتین هم در مخمصه بزرگ اوکراین گیر افتاده است و نگران ایران است که از زیر دستش فرارکند و به دامن آمریکا برود...