۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

مدیرکل هواشناسی اردبیل :

ورود باران و برف به اردبیل از روز یکشنبه/هوا زمستانی خواهد شد

ورود باران و برف به اردبیل از روز یکشنبه/هوا زمستانی خواهد شد

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز یکشنبه شاهد کاهش دمای هوا به همراه بارش باران و برف در استان خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جریانات جنوبی همراه با جوی ناپایدار در استان تا اواخر وقت فردا (شنبه ۲۱ اسفند) است.

وی افزود: بر این اساس آسمان طی مدت مذکور نیمه ابری تا ابری توأم با وزش باد جنوبی (تند تا نسبتاً شدید) و همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش دمای هوا در استان نیز خبر داد و گفت: از روز یکشنبه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آنها شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود که این وضعیت تا اواخر هفته آتی ادامه داشته و از اواسط هفته آینده هوای زمستانه ای استان را فرا خواهد گرفت.

محمدی تصریح کرد: روز دوشنبه جریانات مرطوب خزری تقویت شده و بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احتمال بارش برف در اردبیل وجود دارد گفت: با توجه به برودت هوا از اواسط هفته آتی بارش‌ها در نواحی مرکزی و جنوبی استان عموماً به شکل برف بوده و تمرکز بارش‌ها در نوار شرقی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان به هم استانی‌ها توصیه کرد از اواسط هفته آتی ضمن پرهیز از مسافرت‌های غیر ضرور، در صورت تردد در جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 5444324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha