۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷

وزیر جهاد کشاورزی:

فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی دارای سند هستند

فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی دارای سند هستند

بابلسر- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فقط چهار درصد اراضی کشاورزی دارای سند هستند، گفت: این استان در زمینه صدور سند کاداستر جزو آخرین استان ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های حوزه کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مصوبات سفر امروز رئیس جمهور به مازندران در حوزه کشاورزی است، از تخصیص بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های کشاورزی استان خبر داد.

وی با اظهار اینکه برای صیانت از جنگل‌ها، آب و خاک، شیلات، تحقیقات برنج، باغبانی و توسعه آن اعتباراتی درنظر گرفته شده است، ضعف در صنایع تبدیلی و بسته بندی را از جمله مسائل فراروی حوزه کشاورزی استان مازندران بیان کرد.

وی ادامه داد: برای پروژه‌های آب و خاک مازندران ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و برای زیرساخت‌های شهرک کشاورزی نیز ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی نیز ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار و برای توسعه صنایع تبدیلی ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه فقط چهار درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده است، صدور این اسناد را برای جلوگیری از تغییر کشاورزی حائز اهمیت دانست و گفت: مازندران از پرچالش ترین استان در زمینه تغییر کاربری اراضی است.

وی گفت: مازندران در زمینه صدور سند اراضی کشاورزی جزو استان‌های آخر و تقریباً صفر است باید برای صدور سند کاداستر اراضی برنامه ریزی شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: برای تقویت و تجهیز یگان حفاظت نیز ۳۰۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

کد خبر 5444389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha