۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴

امروز جمعه؛

اردوغان: اوضاع اوکراین مشکلات ساختاری شورای امنیت را برملا کرد

اردوغان: اوضاع اوکراین مشکلات ساختاری شورای امنیت را برملا کرد

رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به وتو شدن بسیاری از اقدامات ضدبشری کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، این شورا را به دلیل وتوی روسیه در مورد مسئله اوکراین، سیستمی ناکارآمد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که وضعیت اوکراین مشکلات ساختاری سیستم شورای امنیت سازمان ملل را آشکار کرده است.

وی در این باره گفت: در ارتباط با بحران اوکراین، مشکلات ساختاری سیستم شورای امنیت سازمان ملل متحد و انحراف آن آشکار شده است.

اردوغان بار دیگر از سیستم سازمان ملل که در آن پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در مورد سرنوشت ۱۹۳ کشور عضو این سازمان تصمیم می‌گیرند، انتقاد کرد و آن را ناعادلانه خواند.

اردوغان خاطرنشان کرد که مشکل شورای امنیت سازمان ملل در سیستم رأی گیری است، زمانی که یکی از کشورهایی که درگیری را آغاز کرده است، حق وتو دارد.

اظهارات اردوغان و نیش و کنایه وی به حق وتوی روسیه در شورای امنیت در حالی است که دولت وی در رابطه خود با رژیم صهیونیستی که کارنامه‌ای سیاه در اقدامات ضد بشری دارد و اعمالش همیشه توسط متحدانش در شورای امنیت به ویژه آمریکا وتو می‌شود، از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کد خبر 5444443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 1
      درود بر شرفت اردوغان