۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹

رئیس جمهور مطرح کرد:

تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت وسازهای جنگلی

 تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت وسازهای جنگلی

ساری - رئیس جمهور خواستار تدوین نظام مسائل مازندران شد و گفت: سریعا باید کارگروهی برای مقابله با ساخت وسازها در قلب جنگل در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مازندران با ادای احترام به مردم مازندران، علما و مفاخر استان اظهار داشت: هر جای استان چهره‌های درخشانی وجود دارد و مفاخر و سرداران شهید، فخر استان و دفاع مقدس هستند.

وی با تاکید بر تهیه نظام مسائل در استان مازندران گفت: نظام مسائل استان و راهکارهای برون رفت آن از مشکلات باید مشخص و اولویت‌ها شناخته شود زیرا باید با اولویت دنبال مسائل بود و بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، تجارت امری مهم است.

وی خواستار تشکیل کارگروهی در حوزه بنیاد شهید و ایثارگران و لزوم ارائه پیشنهادات برای اصلاح قوانین گفت: مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرند و تکریم و سرکشی به همه خانواده شهیدان و ایثارگران امری مهم است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی موضوع و جایگاه ویژه ای برای موضوع زنان و خانواده قائل خواهد بود، گفت: سازوکاری برای اجرای این نظر در شورای انقلاب فرهنگی مدنظر قرار می‌گیرد و در دولت نیز این موضوع با اولویت توجه می‌شود.

وی با عنوان اینکه دولت، دولت جریان و حزب خاصی نیست، گفت: بیش از نیمی از دولتمردان را بعد از انتخابات و با معرفی افراد مختلف پیدا کردیم و باید نیروهای کارآمد را پیدا و معرفی کنیم.

رئیس جمهور شناسایی نیروهای کارآمد و معرفی به دولت را فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: این افراد سرمایه کشور هستند و باید ارتباط با جامعه نخبگانی را تقویت کرد.

توجه به روستاها برنامه مهم دولت

وی مازندران را قطب کشاورزی دانست و گفت: باید بررسی شود چرا روستاییان به رغم داشتن امکانات و خدمات در روستاها نمی‌مانند، گفت: این درحالی که وضعیت مازندران در حوزه روستاها نگران کننده نیست بلکه در برخی استان‌ها نگران کننده است.

رئیس جمهور فعال کردن اقتصاد روستاها را مسئله مهم دانست و گفت: وقتی کشاورزی برای روستاییان صرف نکند و تسهیلات داده نشود، اقدام به ترک روستاها می‌کند و اگر به موقع خدمات لازم داده شود، روستاها را رها نمی‌کنند.

وی توجه به روستاها را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: بیشترین اعتبار تخصیص یافته در سفر مازندران حوزه کشاورزی و فعال شدن این بخش خواهد بود.

توجه به کشاورزی در مازندران

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه کشاورزی نباید به سخن باشد بلکه در عمل به آن توجه شود، گفت: کشاورزی در مازندران محور است و دولت نیز باید تمام هم را بگذارد تا کشاورزی رونق جدی بگیرد.

وی فعال شدن صنایع تبدیلی را در استان مازندران الزامی دانست و گفت: صنایع تبدیلی باید ارزش افزوده پیدا کند و صادرات آن با ارزش افزوده انجام شود.

مقابله با ساخت وساز در قلب جنگل

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه توجه به محیط زیست امری مهم است، گفت: استاندار باید سریعاً کارگروهی را تشکیل دهد و ساختمان‌های درحال احداث در جنگل را شناسایی کند چرا در قلب جنگل ساختمان ساخته شده است.

وی گفت: اولویت ما ساختمان‌هایی است که در قلب جنگل ساخته می‌شود و باید دید از کجا مجوز گرفتند و برخورد سریع صورت گیرد و اینکه ساختمان احداث و بعد برخورد شود را نوعی کنش می دانم.

رئیس جمهور با تاکید براینکه نباید آجر روی آجر در قلب جنگل گذاشته شود، گفت: باید مردم در جریان گذاشته شوند که ساختمان‌ها با چه مجوزی در دست ساخت است و در این دولت نباید عکس العملی برخورد کرد و باید با موارد قانون برخورد شود.

میانکاله احیا شود / ‏‬استفاده کیفی و مطلوب از دریا

وی با اظهار اینکه نباید گذاشت محیط زیست از بین رود بر لزوم احیای میانکاله تاکید کرد و آن را زیستگاهی برای پرندگان برشمرد و گفت: باید این زیستگاه برای پرندگان حفظ شود.

رئیس جمهور مسئله گردشگری را مهم برشمرد و گفت: مازندران دارای فرهنگ غنی و باورهای اصیل است و نباید گردشگری مسئله فرهنگ را تهدید کند و حتماً باید برنامه‌ای برای کیفیت استفاده از ساحل ارائه شود و ستادی در این زمینه تشکیل شود.

وی با عنوان اینکه استفاده ضابطه مند از دریا استفاده شود، گفت: این فضا باید امیدبخش و مفرح باشد و یک فصل آزادسازی و فصل دیگر برنامه ریزی برای کیفیت استفاده از ساحل است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه سرمایه جنگل، دریا، فضای سبز و سرمایه انسانی کارآمد استان را باید حفظ و استفاده کرد، گفت: این مسئله نیز مورد تاکید و توجه است.

وی با بیان اینکه دولتمردان شبانه روز در حال تلاش هستند، گفت: امروز اعلام می‌کنیم نسبت به کالاهای اساسی، تأمین ارز و امور زیرساختی نگران نیستیم و آینده را بسیار امیدوارکننده و درخشان می‌بینیم و یقین داریم کارهای خوبی در آینده برداشته خواهد شد.

کد خبر 5444496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha