۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴

چهارشنبه ۲۵ اسفند؛

مساله وجود و ماهیت در فلسفه سهروردی بررسی می‌شود

مساله وجود و ماهیت در فلسفه سهروردی بررسی می‌شود

نشست «درآمد بر مساله وجود و ماهیت در فلسفه سهروردی؛ خوانش کربن» روز چهارشنبه 25 اسفند در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان «درآمد بر مساله وجود و ماهیت در فلسفه سهروردی؛ خوانش کربن» روز چهارشنبه ۲۵ اسفند در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

مناقشات درباره فلسفه سهروردی به چند رأی مشهور فلسفی انجامیده است. عموماً او را از گروه فیلسوفان قائل به اصالت ماهیقت دانسته اند یا گاهی برخی فلسفه او را با این استدلال که وی اصطلاح نور را بر جای وجود نشانده، فاقد متافیزیک مستقل و نوآورانه دانسته اند.

از طرفی همواره این خطر وجود دارد که درک استعاری از نور در فلسفه سهروردی خصوصاً درک ادبی-استعاری از رسالات تمثیلی او متافیزیک اشراقی را به نوعی زیبایی شناسی ادبی فروکاهد. برخی خوانش ها بر این راه رفته اند. در این درس گفتار علاوه بر تحلیل رأی سهروردی در مساله وجود و ماهیت به مثابه یک درآمد، در باب موارد مذکور به بحث می‌نشینیم و در نهایت خوانش هانری کربن از متافیزیک وجود و ماهیت و نسبت آنها را به میان خواهیم آورد.

این نشست با سخنرانی علیرضا سمنانی در روز چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۵ اسفند به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از صفحه اینستاگرام شهر کتاب و سایت آپارات مشاهده کنند.

کد خبر 5445151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha