۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۴۷

مقام آمریکایی:

سفارت افغانستان در واشنگتن بسته خواهد شد

سفارت افغانستان در واشنگتن بسته خواهد شد

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که سفارت افغانستان در واشنگتن به دلیل مشکلات مالی هفته آینده بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که سفارت افغانستان در واشنگتن به دلیل مشکلات مالی هفته آینده بسته خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داد که پیش از به قدرت رسیدن طالبان در ماه اوت گذشته، ۲۵ دیپلمات افغانستان در واشنگتن بودند. بر اساس اظهارات این مقام، واشنگتن به دیپلمات‌های افغانستان که در سفارت این کشور مشغول به کار هستند، ۳۰ روز فرصت داد تا برای ماندن خود در آمریکا از طریق ویزاهای بشردوستانه در این کشور اقدام کنند و در غیر این صورت از این کشور اخراج خواهند شد.

این مقام با بیان اینکه سفارت و کنسولگری افغانستان (در لس آنجلس و نیویورک) با مشکلات مالی زیادی روبرو است، خاطرنشان کرد که حساب‌های بانکی آنها مسدود شده است. وی به صراحت گفت که با طالبان در مورد بستن سفارت هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

گفتنی است که جامعه جهانی از به رسمیت شناختن دولت طالبان خودداری کرده است. به‌دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا اموال افغانستان را مسدود کرده است.

کد خبر 5445522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha