۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲

رویداد فناورانه حوزه «سنسور و بیوسنسور» برگزار شد

رویداد فناورانه حوزه «سنسور و بیوسنسور» برگزار شد

ستاد توسعه زیست فناوری و یک شتابدهنده، رویداد فناورانه حوزه «سنسور و بیوسنسور» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه زیست فناوری، یک رویداد فناورانه ای با همکاری یک شتابدهنده تخصصی حوزه سنسور و بیوسنسور باحمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

این رویداد با حضور اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های کشور، نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا (NBIC) برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد حمایت از ایده‌های خلاقانه، استارت اپ‌ها و تحولات نوآورانه بوده است.

در این رویداد پژوهشگران ایده‌های نوآورانه و فناورانه خود را ارائه کردند.

در افتتاحیه این رویداد دکتر قانعی دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به اهمیت موضوع سنسور و بیوسنسور در بازار جهانی و آسیا تاکید کرد و گفت: ستاد توسعه زیست فناوری طی سالهای اخیر از دستاوردهای حوزه سنسور و بیوسنسور حمایت کرده است.

دکتر حسن باقری به عنوان رئیس هیئت مدیره شتابدهنده حوزه سنسور و بیوسنسور گفت: ۲۴ ایده اولیه در مدت ۳ هفته فراخوان ثبت نام کردند که پس از بررسی‌های اولیه از ۱۰ ایده برای شرکت حضوری و داوری در رویداد دعوت به‌عمل آمد.

این ۱۰ ایده شامل «کیت تشخیص سریع بزاقی کرونا»، «طراحی و تولید کاغذ جمع آوری، تشخیص و آنالیز ترکیبات آلی فرار از نمونه های بازدمی با هدف تشخیص بیماری»، «سنسور هوشمند برپایه کیت‌های کاغذی حساس به تغییرات pH برای نظارت بر کیفیت غذا»، «کیت تشخیص سریع تروپونین I/کراتین کیناز/ میوگلوبین»، «کیت تشخیص غیرتهاجمی و سریع بیماری کووید-۱۹ بر پایه رنگ شیمیایی و نانوذرات فلزی»، «ساخت بیوسنسور میکروفلوئیدیک تشخیص کمّی سکته قلبی با استفاده از نانوساختار طلا»، «کیت تشخیص سریع HPV»، «سنسور پایش دائمی قند خون»، « کیت رنگ سنجی برپایه نانوذرات فلزی به منظور تشخیص فساد باکتریایی در مواد غذایی» بوده اند.

کد خبر 5445791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha