۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۶

امام جمعه اردبیل:

غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند

غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: غفلت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده زمینه‌ساز سوق پیدا کردن نسل آینده به سمت تربیت ماهواره‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در همایش پاسداران حریم عشق و راه شهدا که در مصلای اردبیل با حضور مربیان پرورشی، مشاوران تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اقتدار یک کشور مرهون تقویت نظام فرهنگی است و هر جامعه‌ای که از فرهنگ و آموزش فاصله بگیرد، تباهی نسل آینده و کنونی را رقم زده است.

وی آینده کشور را متعلق به نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته و تحول‌گرا در مسیر تعالی روزافزون داشته باشیم، ریل حرکتی این مسیر تحولی توجه جدی به آموزش و پرورش است تا در سایه معلمان، انسان‌هایی شایسته و پاکدامن تربیت شده و تحویل جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروز فرصت درست کردن محدودیت‌ها و تنگناها نیست بلکه ما به شدت نیازمند گسترش فضای شایسته تربیتی هستیم و قطعاً در مسیر تعالی بیشتر گام خواهیم گذاشت تا نسلی که تربیت می‌یابد، نسلی بر مبنا و اصول درست انسانی، دینی و اخلاق‌مدار باشد.

آیت‌الله عاملی حساسیت کار معلمان و مربیان امور تربیتی را در تعالی نسل با وجدان، اعتقاد به احساس جمعی و دوری از هرگونه غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها یادآور شد و افزود: مسئولیت در این حوزه آن قدر سنگین است که گاه از شدت اهمیت موضوع تربیت خود من وحشت و همواره فعالان این عرصه را در رسیدن به خیر و نیکی دعا می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مسئولیت خطیری را از همان دوران کودکی در تربیت نسل نوجوان و جوان بر عهده دارد و تلاش معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی گویی بذر افشاندن در زمین مستعدی است که نتیجه آن را در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده می‌توان به عینه مشاهده کرد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: ما اگر نتوانیم در این زمین مستعد نسل نوجوان و جوان تخم نیکی و معنویت بکاریم، قطعاً ۲۰۰ کانال ماهواره‌ای پای همین جوانان نشسته و آنها را به مسیر انحرافی سوق می‌دهند.

وی خباثت دشمن را در ایجاد انحراف اخلاقی و تربیتی نسل آینده یادآور شد و بیان کرد: بزرگترین خدمت در عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش توجه و تمرکز روی تربیت نسل نوجوان و جوانی است که فردای این کشور را باید با عزت و افتخار بسازند.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: در کنار مربیان و معلمان دلسوز در مدارس، خانواده‌ها نیز مسئولیت خطیری را بر عهده دارند تا این زنجیره ارزشمند را در مبانی تربیتی تکمیل کرده و اجازه ندهند تا عمر و سرمایه عظیم جوانان و نوجوانان به هرز برود.

وی سختی کار در ۲ هنر مملکت‌داری و تربیت را یادآور شد و اظهار کرد: ضروری است تا مربیان آموزشی، تربیتی و پرورشی ما در حد بسیار بالا در فرآیند رشد جوانان و نوجوانان با تأثیرگذاری عمل کرده و اجازه دهند تا راه درست و صحیح را با الگوهای رفتاری معلمان، پدران و مادران انتخاب کرده و طی کنند.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار تقویت احساس جمعی، افزایش مهارت و توانایی انتقال مفاهیم ارزشی بهتر است روحیه ایثار و فداکاری در بین دانش‌آموزان تقویت شده و غیرت ملی نیز به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل حساسیت کار فرهنگی، آموزشی و تربیتی را یادآور شد و گفت: باید استفاده مناسب از فرصت‌ها و لحظات را برای نوجوان و جوان بازگو کنیم تا آنها بتوانند از لحظه‌های زندگی خود در مسیر تعالی بیشتر استفاده کنند.

وی معلم دلسوز را اسباب خیر و برکت در جامعه و شاهکار تولید ثروت ارزشمند معنوی و ارزشی توصیف کرد و افزود: باید به شکل صحیح و درست آداب شکلی که اسباب گرفتاری مردم را رقم زده از جامعه رخت بر بسته و در کنار آن معنویت و خردگرایی را بر روند زندگی انسان‌ها حاکم کنیم.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: معلمان در حقیقت اصلاح‌گران و احیاگران واقعی جامعه هستند و به راحتی می‌توانند بسترساز امر خیر و نیک در جامعه باشند.

کد خبر 5446257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha