۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰

استاندار همدان:

توسعه شهرستان ملایر در دستور کار قرار گیرد

توسعه شهرستان ملایر در دستور کار قرار گیرد

همدان- استاندار همدان گفت: باید با سعی و کوشش، اهداف دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف در راستای توسعه شهرستان ملایر دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین تکریم و معارفه فرمانداری شهرستان ملایر، گفت: باید همه، دست‌به‌دست هم داده و با تمام توان، تلاش خود را به کار بگیریم تا مشکلات و مسائل مردم استان حل و فصل شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور، واکسن کرونا وارد کشور شد و در سطحی گسترده، واکسیناسیون مردم انجام گرفت که این اقدام تأثیر بسزایی در کنترل و مقابله با بیماری کرونا داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه با تلاش و بازدیدهای مستمری که در استان در دستورکار قرار گرفت، مشکل اساسی خاصی در زمینه تأمین و ذخایر کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: برنامه‌ای راهبردی برای توسعه استان تدوین و تهیه شده که در سال آینده ارائه و به دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ خواهد شد.

قاسمی فرزاد گفت: دولت سیزدهم، برای هر استان صندوق پیشرفت و عدالت را اختصاص داده که اعتباراتی به این صندوق واریز می‌شود تا استانداران، از این طرق، بتوانند در راستای حل مشکلات و مسائل استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی در هر استان و شهرستان‌ها، گویای این مطلب است که مزایای نسبی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرهای کشور به طور کامل دیده شده و در راستای آن طرح‌ها و برنامه‌های اختصاصی نیز در نظر گرفته شده، تاکید کرد: برنامه توسعه دولت سیزدهم برای استان‌های کشور، بر اصول مزایای نسبتی در هر شهرستان استوار است.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های تدوین شده توسط دولت سیزدهم، نه‌تنها عملیاتی و کاربردی بوده بلکه کاملاً منطبق با مشکلات و مسائل اساسی مردم است.

مشکل خاصی در راستای تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد

استاندار همدان با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی مردم، مشکل مسکن بود که برای برطرف کردن آن، دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار داد، افزود: استان همدان پیش از دولت سیزدهم، در راستای تأمین زمین و پیشبرد برنامه نهضت ملی مسکن، در رده ۳۰ و ۳۱ کشوری بود، اما با تلاش مجموعه مدیریتی استان، و با الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به این طرح، همدان به رتبه پنجم کشوری ارتقا پیدا کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با تلاش مجموعه مدیریتی استان، تقریباً در کلیه شهرهای استان، مشکل خاصی در راستای تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه رئیس دولت سیزدهم، برنامه توافق برجام را با حفظ عزت، قدرت و استقلال جمهوری اسلامی ایران، پیش می‌برد، تاکید کرد: در این مدت کوتاه که فرصت حضور در استان فراهم شد، بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی شهرستان‌های دهگانه، در دستور کار قرار گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه پیش از اینکه برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی تمدید شود، یک برنامه چهارساله برای توسعه استان تدوین و تهیه شد، گفت: با تمدید برنامه ششم توسعه، لاجرم یک برنامه یک ساله به تفکیک شهرستان‌ها، تنظیم شد که متعاقباً به کلیه دستگاه‌ها و دوایر دولتی استان ابلاغ خواهد شد تا در سال آینده در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: یک انسجام و وحدت مثال‌زدنی بین ارکان نظام با محوریت نماینده ولی فقیه در استان حاکم است که از این ظرفیت در راستای توسعه، پیشرفت و خدمت به مردم استفاده خواهد شد.

قاسمی فرزاد خطاب به فرماندار ملایر نیز گفت: باید با سعی و کوشش، اهداف دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف در راستای توسعه شهرستان ملایر دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های دهگانه، به صورت مستمر ارزیابی و نظارت کاملی نیز بر عملکرد آن‌ها می‌شود، عنوان کرد: سهم توسعه و رشد استان، هفت و نیم درصد است که فرمانداران شهرستان‌های دهگانه به ویژه ملایر، باید برای دست‌یابی به این میزان، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

گفتنی است، «سلمان اسماعیلی» در این آئین به عنوان فرماندار ویژه شهرستان ملایر معرفی شد.

کد خبر 5446379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha