۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۴۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی بوشهر:

مهمان‌نوازی مردم گناوه باعث رونق گردشگری و تجارت این شهر شده است

مهمان‌نوازی مردم گناوه باعث رونق گردشگری و تجارت این شهر شده است

گناوه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: مهمان‌نوازی مردم گناوه باعث رونق گردشگری و تجارت این شهر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی منش عصر دوشنب در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان گناوه اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای تاریخی درخشان است و در اواسط دوره اسلامی با بنادر ریشهر، نجیرم و سیراف هم دوره بوده است و مراودات تجاری آن با قاره آفریقا، هند و چین و دیگر بنادر جهان برقرار بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: مردم این شهرستان به قدری در عرصه بین المللی در حوزه تجارت خوب عمل کردند که امروز نیز تجار کشورهای دیگر با در نظر گرفتن این سابقه تاریخی خوب آنها همچنان با این بندر تجارت می‌کنند.

وی گفت: امروز یکی از ابعاد مهم شناخته شدن استان بوشهر در سراسر کشور، بندر گناوه و بازار این بندر است و این مایه افتخار است.

وی گفت: خیلی از شهرهای کشور حاضر می‌شوند میلیاردها هزینه کنند تا ظرفیت گردشگری و تعامل فرهنگی برای آنها ایجاد شود ولی موفق نشده‌اند.

اعتماد متقابل بازاریان و مسافران

سجادی منش ادامه داد: بازارهای زیادی در شهرهای دیگر و سراسر کشور وجود دارد ولی مهمان نوازی، حسن اعتماد متقابل بازاریان و مسافران، نجابت و مهمان نوازی مردم این شهر، مسافران و گردشگران را به سوی این بندر جذب کرده است و تنها ارزانی کالاها دلیل حضور گسترده گردشگران نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دستورالعمل اسکان توسط وزارت آموزش و پرورش در کل کشور صادر نشده است اضافه کرد: با تدبیر استاندار بوشهر در جلسه ستاد اجرایی دستورات لازم برای برنامه ریزی در زمینه اسکان و خدمات دهی به فرهنگیان داده شد که در دیدار از ۹ شهرستان استان، آموزش و پرورش و فرهنگیان پای کار هستند.

وی ادامه داد: شهرستان گناوه در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که توسعه آن نیز مد نظر قرار دارد.

تسهیلات در حوزه گردشگری سقف ندارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه نگاه ما به این شهرستان نگاه تحولی است و نگاه تغییری نیست، افزود: ظرفیت‌های اقامتی در شهرستان گناوه به تعداد نسبت به شهرستان‌های دیگر بیشتر است ولی کیفیت و ستاره‌ای که باید داشته باشد را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سفر معاون توسعه این وزارتخانه به استان و در دیدار با استاندار بوشهر اعلام شد که تسهیلات در حوزه گردشگری و زیرساخت‌ها در این استان سقف ندارد افزود: این موضوع در سال آینده تحت اشراف فرماندار شهرستان به طور ویژه دنبال خواهد شد.

وی گفت: برای شهرستان گناوه باید هتل سه ستاره، و پنج ستاره پیش بینی و احداث شود.

مهمان‌نوازی مردم گناوه باعث رونق گردشگری و تجارت این شهر شده است

وی با اشاره به اینکه از جمله نیازهای گردشگران و مسافران در گناوه بحث اقامت آنها است بیان کرد: اگر منطقه نمونه گردشگری میر مهنا بندر ریگ فعال شود، سیل جمعیت و خدمات را به این منطقه می‌توان هدایت کرد که هم درآمدزایی برای بخش خصوصی و هم اشتغال ایجاد می‌کند که متقاضی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری نیز دارد و و تلاش خواهیم کرد مشکلات موجود برطرف شود.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروز و پیش بینی‌های صورت گرفته از حضور گسترده مسافران در این شهرستان، تقاضا داریم فرماندار شهرستان روزی را برای برگزاری مانور سفر در شهرستان در نظر بگیرند و از پایگاه‌ها، کمپ‌ها و مراکزی که برای مسافران در ایام نوروز در شهرستان پیش بینی شده نظارت و بازرسی انجام شود.

کد خبر 5447256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha