۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

عضو شورای شهر شیراز:

مدارس هنرهای معماری در شیراز راه اندازی شود

مدارس هنرهای معماری در شیراز راه اندازی شود

شیراز - رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز خواستار راه‌اندازی مدارس هنرهای معماری و کارهای اجرایی سنتی در این کلانشهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدیان در حاشیه بررسی طرح همایش شهرسازی و معماری با عنوان رواق سومین حرم، گفت: این همایش این فرصت را به اساتید و دانشجویان معماری، مهندسین معمار، استادکارهای سنتی معمار و طراحان داخلی می‌دهد که با شرکت در همایش الگوهای معماری را معرفی کنند.

وی افزود: در طرح ارائه شده از کمیسیون شهرسازی و معماری به این همایش یک جامعیت بیشتری داده شده و همچنین با تغییر نام آن تناسب بیشتری با شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام دارد.

رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به لزوم تبیین، معرفی و پژوهش در حوزه هنرهای معماری سنتی شیراز و استان فارس بیان کرد: بعضی از استادکارهای معماری که هم‌اکنون در شهر شیراز و استان فارس در حال فعالیت هستند نه در شیراز و نه در دنیا هیچ جایگزینی ندارند از این رو باید در چنین همایش‌هایی به معرفی آثار و فعالیت‌های ایشان در بناهای تاریخی، در ساختمان‌های گوناگون و سایر کارهایی که انجام داده‌اند پرداخته شود ضمن آنکه بر روی هر یک از آن‌ها پژوهش نیز صورت پذیرد.

محمدیان با بیان اینکه باید مدارس هنرهای معماری و کارهای اجرایی سنتی راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از این استادکاران بزرگوار به سن پیری رسیده‌اند و از آنجا که با هنری که دارند هیچ جایگزینی برای آنان وجود ندارد، بایستی شاگردان قابلی از این بزرگواران تربیت شوند تا هنر ایشان همچنان باقی بماند.

کد خبر 5447446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha