۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵

استاندار همدان:

مثلث گردشگری غرب کشور راهی برای معرفی همدان، سنندج و کرمانشاه

مثلث گردشگری غرب کشور راهی برای معرفی همدان، سنندج و کرمانشاه

همدان- استاندار همدان گفت: مثلث گردشگری غرب کشور، یک اقدام بسیار برجسته در راستای معرفی و تبیین بیشتر سه شهر همدان، سنندج و کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد سه شنبه در آئین مثلث گردشگری غرب کشور، گفت: در استان همدان بیش از یک هزار و ۸۰۰ آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی ارزشمندی به بلندای الوند وجود دارد که بیانگر عمق و ریشه این سرزمین است.

وی ادامه داد: باعث افتخار این سرزمین است که شخصیت‌های و دانشمندان برجسته‌ای را به دنیا معرفی کرده که در سراسر جهان نام آور هستند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مثلث گردشگری غرب کشور، یک اقدام بسیار برجسته در راستای معرفی و تبیین بیشتر سه شهر همدان، سنندج و کرمانشاه است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه از همه افرادی که شهر همدان و آثار تاریخی و تمدنی آن را برای همه مردم ایران و جهان تبیین و معرفی قدردانی می‌کنیم، گفت: جا دارد که این اقدامات ارزشمند انجام و برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران به جهانیان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع برنامه‌ها قطعاً به رشد هرچه بیشتر فرهنگ این مرز و بوم و ارتقای آن کمک می‌کنند، افزود: باید هر چه بیشتر در این راه تلاش کرد و گوهر گرانبهایی چون استان همدان را به جهانیان عرضه کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: پیگیری‌های بسیاری برای ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه، غار علیصدر و سایر آثار فاخر استان از دفتر یونسکو در ایران انجام شده و با تمام قوت پیگیر آن خواهیم بود.

کد خبر 5447955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha