۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۰

معاون استاندار بوشهر:

همایش ملی خلیج فارس پرشکوه‌تر از همیشه در بوشهر برگزار می‌شود

همایش ملی خلیج فارس پرشکوه‌تر از همیشه در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، همایش ملی خلیج فارس پرشکوه‌تر از همیشه در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی سه‌شنبه‌شب در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس نه تنها در خاورمیانه و آسیا بلکه در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پیوند چند هزار ساله با تمدن ایرانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه خلیج فارس همواره مورد توجه قدرت‌های سیاسی نظامی و اقتصادی بوده است افزود: برگزاری همایش ملی خلیج فارس علاوه بر معرفی هویت و پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران با جنوب و شرق آسیا منجر به یک نوع هم اندیشی میان نخبگان سیاسی و اقتصادی و علمی در جوامع و ملت‌های ساکن پیرامون این دریای پارسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: با توجه به محورها و موضوعات این همایش که توسط دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌گردشود، انتظار داریم فرهنگ و تمدن دریایی این منطقه به همگان معرفی شود و پیوندهای اجتماعی دریا و ساحل و هویت اصلی دریایی را که بازتاب فرهنگی مردم در این مرز و بوم بویژه مردم استان بوشهر هستند را مستحکم‌تر کند.

وی تصریح کرد: نام خلیج فارس تاثیرگذارترین واژه در فرهنگ و تمدن ایران است که در طول تاریخ با هویت ملت ما گره خورده و برای این دریای نیلگون مبارزانی قیام کرده‌اند که نامشان چون خورشید می‌درخشد شهید رئیس‌علی دلواری‌ها و نادر مهدوی‌ها در مقابل استعمار و استکبار جهانی ایستادند تا آزادگی معنا پیدا کند.

ایرانی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع خلیج فارس باید در برگزاری هر چه بهتر این همایش بین المللی پیش قدم شوند و با مشارکت خود دانشگاه خلیج فارس در برگزاری هرچه بهتر این رویداد تاریخی و ماندگار یاری دهند

کد خبر 5448209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha