۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

رکورد کشتار روزانه مرغ در کردستان شکسته شد

رکورد کشتار روزانه مرغ در کردستان شکسته شد

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امروز چهارشنبه  با کشتار ۲۳۱ تن مرغ در کشتارگاه های استان و عرضه آن به بازار رکورد کشتار مرغ در کردستان  شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، امروز چهار شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان در سنندج برگزار شد.

پیمان اسکندری اظهار کرد: تا ابتدای اسفند ماه ۱۷۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در بین دامداران و حدود ۲۴۰ هزار تن نهاده برای مرغداران استان توزیع شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی مدافع تولیدات پایدار است و از طرفی هم به سودجویان اجازه اجحاف در حق مردم را نخواهد داد.

وی تأکید کرد: در سال‌های اخیر هیچ سالی به اندازه امسال ذخیره اقلام اساسی در بازار و استان نداشته‌ایم و کالاهای اساسی را به اندازه لازم در استان ذخیره سازی کرده و در طول ایام عید و ماه مبارک رمضان در سطح استان توزیع می‌کنیم.

اسکندری افزود: سوابق فروشگاه‌هایی که اقلام اساسی به آنها تحویل داده خواهد شد بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: اقلام یارانه‌ای مثل برنج، شکر، روغن و … تنها به فروشگاه‌هایی که با حسن سابقه بوده برای توزیع در بازار تحویل خواهیم داد.

وی به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توصیه کرد، محل‌های توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری را از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی کنند زیرا این عمل نوعی نظارت غیر مستقیم و دقیق توسط مردم خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش و زحمات مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و همکاران تنظیم بازار اذعان کرد: خوشبختانه آرامش نسبی در بازار اقلام اساسی در استان و کشور حاکم شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی و به تبع سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها حول چهار محور اساسی و مهم تدوین و اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بحث امنیت غذایی و تأمین کالاهای اساسی مردم از مهمترین این سیاست‌ها در مجموعه است.

وی ادامه داد: دومین برنامه مهم بخش کشاورزی صدور اسناد اراضی ملی و کشاورزی است که تا اکنون ۸۹ درصد اراضی ملی سند دار شده و در مرحله بعدی پیگیری مستمر برای صدور سند کلیه اراضی کشاورزی صورت خواهد گرفت.

اسکندری موضوع سوم را جذب سرمایه گذار و رفع مشکلات آنها به منظور افزایش تولید و اشتغال و تکمیل چرخه‌های تولیدی مختلف در استان دانست.

وی محور چهارم برنامه‌های اولویت دار جهاد کشاورزی استان را جمع آوری اطلاعات محصولات کشاورزی و تهیه آمار ارقام دقیقی از میزان تولید و توزیع آن برای برنامه ریزی های آتی معرفی کرد.

وی تأکید کرد: رصد و پایش بازار از تولید تا مصرف از وظایفی است که به طور کامل به بخش کشاورزی واگذار شده و در این راستا اطلاعات صحیح و واقعی باید از بخش تهیه شود تا بتوان از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 5448946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha