۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۱

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

درخواست دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی از وزارت علوم

درخواست دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی از وزارت علوم

دبیرکل اتحادیه دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی از وزارت علوم درخواست کرد با توجه به مصوبه شورای عالی کار، تکلیف حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی بخش غیرانتفاعی را مشخص کند.

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکل دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی در سال جدید گفت: مهمترین مساله دانشگاه و مؤسسات غیر انتفاعی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ پرداخت حقوق کارمندان و اعضای هیأت علمی است، به دلیل اینکه شورای عالی کار ۵۷ درصد حقوق کارگران را که تابع تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرده است.

وی ادامه داد: این به این معنی است که دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی حداقل باید شهریه خود را ۹۰ تا ۱۰۰ درصد اضافه کنند، تا قابل پرداخت باشد، که قطعاً امکان پذیر نیست، این در حالی است که دانشگاه آزاد نیز به عنوان رقیب وجود دارد و مردم توان پرداخت آن را ندارند، بنابراین با احتمال زیاد یک تعدیل بزرگ در کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی ایجاد می‌شود که از کیفیت کار کم خواهد کرد.

دبیرکل دانشگاه و مؤسسات غیرانتفاعی افزود: بزرگترین مساله ما در سال آینده افزایش بی رویه حقوق کارگران و کارمندانی است که تابع قانون کار هستند که این مساله نمی‌تواند برای دولت مهم باشد چون بودجه را دولت می‌دهد ولی مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید این حقوق را از شهریه دانشجویان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در مورد کار نیز به این صورت است کارخانه‌ها وقتی حقوق کارگران اضافه می‌شود، تولید خود را گران می‌کنند، ولی ما نمی‌توانیم آموزش را گران کنیم، آموزش چیزی نیست که بتوانیم ۸۰ تا ۹۰ درصد آن را گران کنیم و این بزرگترین مساله ما در سال جدید است که احتمالاً با تعدیل زیاد نیرو روبرو می‌شویم که در کیفیت کار ما تأثیر گزار خواهد بود.

وی افزود: از وزارت علوم تقاضا داریم با توجه به مصوبه شورای عالی کار، تکلیف حقوق کارمندان و اعضای هیأت علمی بخش غیر انتفاعی را مشخص کند، چون وابسته به شهریه دانشجویان هستند.

کد خبر 5450071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ح IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 0
      دانشگاههای غیر انتفاعی به اندازه کافی بیسواد تحویل دادند
    • جلال ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 0
      چرا شهریه ها را اضافه کنید ، شما رو بخدا در این دکانها را ببندید. همین هزاران هکتار زمین رو که گرفتید بین هیئت موسس و شرکاء و سهامداران خود توزیع کنید و آن مراکز را که اصلا شبیه دانشگاه و موسسه علمی نیست ببندید. بگذارید بچه ها بروند جایی درس بخوانند.
    • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      1 0
      سلام چرا آموزش ما پولی شد و کیفیت کاملا از بین رفت؟ مگر طبق قانون اساسی آموزش نباید کاملا رایگان باشد؟
    • حسین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 0
      واقعیت اینکه باید تمام دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور تعطیل و شعب دانشگاه آزاد هم فقط در مراکز استانها وجود داشته باشد و بقیه بسته شود. بجای اینها تماما مراکز فنی و حرفه ای ایجا شود چون کشور ما به تکنسین ماهر بیشتر نیاز دارد تا مهندس هایی با مدرک کاغذی... وضعیت علم و دانش هم اینقدر اسفبار نمی شود
    • بهزاد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      0 0
      رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی غیردولتی هیچ می دانید که دانشگاه بنگاه اقتصادی و یا مغازه علم فروشی نیست!!! دانشگاه آزاد به اصطلاح اسلامی!! هم شده مثل شما فروش مدرک دانشگاهی اما به صورت تدریجی ثبت نام کنید و با گذشت زمان به دانشجویان مدرک می فروشد!@ آقایان وزارت علوم در اینها رو تخته کنید!!