۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد؛

حضور ۱۴۵ دانشجوی بسیجی در طرح عهد خدمت نوروزی

حضور ۱۴۵ دانشجوی بسیجی در طرح عهد خدمت نوروزی

بیرجند_ مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: ۱۴۵ دانشجوی خواهر و برادر از دانشگاه‌های استان با حضور در دهستان نهبندان در ایام نوروز به مردم خدمت ارائه می دهند.

سید مصطفی موسوی زاهد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های که دانشجویان بسیجی در ایام کرونا انجام می‌دادند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و واکسیناسیون و انجام تست کرونا بود.

به گفته وی با توجه به بهبود شرایط کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های گذشته برای اولین بار عهد خدمت به شکل متمرکز در دهستان سیدال نهبندان با مشارکت ۱۴۵ دانشجو شامل ۸۰ خواهر و ۱۲۵ برادر از پنج تا ۱۵ فروردین در قالب دو گروه جهادی از فردوس و هفت گروه جهادی از بیرجند به مردم روستاهای این دهستان خدمات ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این برنامه جهادی کارهای مختلفی چون کانال کشی آب، آموزش مباحث درسی به دانش آموزان، تجهیز خانه ورزش روستایی، خیاطی، بیان مباحث تربیتی و خانواده، آموزش مسائل بهداشتی، ارائه خدمات دندانپزشکی به شکل متمرکز در یکی از روستاها و… از جمله اقدامات مورد نظر است.

موسوی زاهد تصریح کرد: پیش بینی شده حدود هزار نفر در زمینه خدمات دندان پزشکی مشارکت داشته باشند که در مجموع به حدود ۶۰۰ نفر این خدمات ارائه و در صورت نیاز به دارو یا ارجاع برای ادامه درمان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری هم ۴۱ گروه جهادی با ۹ هزار نفر روز به ۳۳۰ هزار نفر کمک‌های مومنانه، لوازم‌التحریر، رنگ آمیزی مدارس، توزیع پوشاک و جهاد آموزشی را انجام داده‌اند که مطالبه از دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات روستاها یکی دیگر از کارهای گروه‌های جهادی بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری بعد از سه سال که به دلیل کرونا اعزام راهیان نور دانشجویی انجام نشد ۱۵۰ برادر و ۳۰۰ خواهر با شش دستگاه اتوبوس به مناطق دفاع مقدس در جنوب با رعایت همه دستورالعمل‌های ستاد کرونا اعزام شدند که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی به استان برگشتند.

کد خبر 5450305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha