۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴

نماینده ویژه رئیس مجلس در منطقه کاشان و آران و بیدگل:

پیشرفت کشور در گرو توسعه اقتصاد دانش بنیان است

پیشرفت کشور در گرو توسعه اقتصاد دانش بنیان است

کاشان - نماینده ویژه رئیس مجلس در منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت: پیشرفت کشور در گروه توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

جواد نائینی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را با نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» نامگذاری کرده است تا توجه تصمیم گیرندگان کشور را به جامعه نخبگانی جلب کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در گرو توسعه اقتصاد دانش بنیان است، ابراز داشت: البته طی سال‌های گذشته به این موضوع پرداخته شده است ولی حمایت‌های لازم در این بخش کافی نبوده است.

نماینده ویژه رئیس مجلس در منطقه کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه در این منطقه ظرفیت‌های دانشگاهی و آموزش عالی به اندازه کافی وجود دارد، تصریح کرد: با تغییر سیاست‌ها و رو آوردن به صنایع دانش بنیان می‌توان مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه شعارهای منتخب رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر معطوف به مسائل اقتصادی است، گفت: در موضوع مسائل اقتصادی بحث تولید و رونق تولید مهمترین رکن است که اهمیت به آن می‌تواند باعث ریشه کنی فقر و تقویت بنیان اقتصادی خانواده‌ها نیز بشود.

نائینی با اشاره به پتانسیل‌های بالای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در حوزه صنعت یادآور شد: عمده فعالیت‌های این واحدها در حوزه فرش ماشینی است که البته چند شرکت دانش بنیان در این موضوع وارد شده‌اند و لازم است شرکت‌های بیشتری برای توسعه صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان به خصوص در حوزه صنعت و همچنین مباحث مربوط به کشاورزی ورود پیدا کنند، تاکید کرد: کاشان و آران و بیدگل در یک منطقه دارای آب و هوای گرم و خشک قرار دارند و اصلاح الگوی کشت یکی از موضوعاتی است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند کمک شایان توجهی به مردم داشته باشند.

نماینده رئیس مجلس در منطقه کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه اهمیت به شرکت‌های دانش بنیان باعث رونق تولید و در ادامه باعث اشتغال آفرینی نیز می‌شود، تاکید کرد: تأکیدی که برای نهادها و دستگاه‌های منطقه کاشان و آران و بیدگل داریم این است که به دور از بروکراسی‌های اداری مرسوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند.

کد خبر 5451566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha