۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸

امام جمعه بوشهر:

کشورهای متجاوز در استان بوشهر جز گورستان ننگ‌آور خود چیزی ندارند

کشورهای متجاوز در استان بوشهر جز گورستان ننگ‌آور خود چیزی ندارند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تاریخ درخشان این استان در عرصه مقاومت گفت: کشورهای متجاوز در استان بوشهر جز گورستان ننگ‌آور خود چیزی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور اظهار داشت: نیروهای مسلح یکی از مهمترین مؤلفه‌های اقتدار نظام هستند و هر میزان که در زمینه دفاعی و نظامی به خودکفایی و مرجعیت رسیده باشند و در عرصه مدیریت ستاد و قدرت بالای عملیاتی و اشراف اطلاعاتی قوی عمل کنند کشور قطعاً دارای قدرت در فضای ملی و بین‌المللی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکید فراوانی بر تقویت قدرت دفاعی و نظامی و سیاسی صورت گرفته است اضافه کرد: هر مقدار قدرت اضافه شود اقتدار کشور بیشتر می‌شود و شاید مهمترین مؤلفه قدرت در یک نظام قدرت نیروهای مسلح آن است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر امنیت نداشته باشیم کشور نمی‌تواند به توسعه و پیشرفت در هیچ زمینه‌ای برسد و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ اقتدار نیروهای مسلح تاکید ویژه‌ای دارند.

وی به جنبه‌های مختلف اقتدار اشاره کرد و افزود: باید در عرصه دفاعی دانش لازم را داشته باشیم و با برنامه‌ریزی بلند مدت وضعیت و نیازهای کشور را مد نظر قرار دهیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات دفاعی و نظامی تاکید کرد و ادامه داد: باید به سمت ارتقای دانش‌بنیان تجهیزات دفاعی به‌ویژه در حوزه دریا حرکت کنیم و سیستم‌ها الکترونیکی شود.

وی خواستار ارتقای نیروی انسانی در حوزه دفاعی شد و خاطرنشان کرد: باید توانمندی در ساخت و ایجاد تجهیزات مورد نیاز داشته باشیم و نظارت و ارزیابی لازم در این زمینه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما مردمی‌ترین و محبوب‌ترین نیروهای مسلح جهان هستند گفت: باید خودمان را به شدت تقویت کنیم.

وی یکی از مهمترین ارکان حوزه دفاعی و نظامی کشور را مرزبانی دانست و اظهار داشت: باید هم تجهیزات و امکانات را تقویت کنیم، هم نیروی انسانی توانمند را تربیت کنیم و هم اینکه برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به امنیت مطلوب در استان بوشهر بیان کرد: این استان دارای بیش از ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی و ۷۰۰ کیلومتر کرانه است و در مهمترین آبراه جهان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۹۲۰ که پرتقالی‌ها به کشور حمله کردند، خط مقاومت در استان بوشهر شکل گرفته است و حماسه‌های بزرگی را آفریدند و اجازه دست‌درازی به دشمن ندادند و در این استان جز گورستان ننگ‌آور خود چیزی ندارند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: استان بوشهر شرایط بسیار خوبی را دارد و شاهد آمادگی بالای نیروهای مسلح در این استان هستیم که مایه اقتدار کشور است.

کد خبر 5452276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha