۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

الأخبار اعلام کرد؛

مخالفت «حزب الله» با درخواست امارات و قطر در خصوص پرونده یمن

مخالفت «حزب الله» با درخواست امارات و قطر در خصوص پرونده یمن

یک روزنامه لبنانی با انتشار مطلبی اعلام کرد که «حزب الله» لبنان اخیرا با درخواستی از سوی امارات و قطر در خصوص پرونده یمن مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «الأخبار» با انتشار مطلبی نوشت: اخیراً نمایندگانی از سوی امارات و قطر به منظور مجاب کردن حزب الله برای مداخله در پرونده یمن، با مسئولان این گروه مقاومتی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی کشورهایی نظیر امارات و قطر را واسطه کرد تا به منظور خارج شدن از باتلاق یمن، از حزب الله کمک بگیرند. در همین ارتباط، منابع آگاه اعلام کردند که هیأت‌هایی جداگانه از امارات و قطر با مسئولانی از حزب الله دیدار کردند.

هیأت‌های قطر و امارات رسماً از حزب الله لبنان خواستند تا در پرونده یمن نقشی را ایفا کند و انصارالله را مجاب به پذیرش آتش بس نماید. با این حال، حزب الله پاسخ داده است که در امور داخلی یمن دخالت نمی‌کند.

پیشتر نیز کشورهایی نظیر امارات خواستار مداخله حزب الله در پرونده یمن شده بودند که این درخواست با مخالفت حزب الله مواجه شده بود. حزب الله بارها تأکید کرده است که یمنی‌ها تصمیمات خود در خصوص رویارویی با متجاوزان را به صورت مستقل اتخاذ می‌کنند.

کد خبر 5452590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      حزب الله نیاز به خوشه چینی امتیازات موهومی از منافع دیگر کشور ها ندارد بلکه برای ماندگاری و بقای مقاومت در راستای تداوم اسلام جان های خود را نثار می کنند حال این یمن باشد یا یک کشوری در آفریقا، آمریکای جنوبی و...