۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

هیئت هماهنگی شیعی ضمن انتقاد از صدر اعلام کرد:

در جلسه آتی پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور عراق شرکت نمی‌کنیم

در جلسه آتی پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور عراق شرکت نمی‌کنیم

هیئت هماهنگی شیعی عراق در بیانیه ای با انتقاد از رویکرد جریان «صدر» در پرونده انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور، اعلام کرد: در جلسه روز شنبه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور شرکت نمیکنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هیئت هماهنگی شیعیان عراق امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای با انتقاد از رویکرد جریان «صدر» در پرونده انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور، اعلام کرد: در جلسه روز شنبه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور شرکت نمی‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این هیئت آمده است: ما بیانیه اخیر جریان صدر در خصوص معرفی نامزدهای پست ریاست جمهوری و نخست وزیری را هیاهوی رسانه‌ای می‌دانیم و اعلام می‌کنیم که در جلسه روز شنبه پارلمان شرکت نخواهیم کرد.

در ادامه بیانیه، هیئت هماهنگی شیعیان عراق نسبت به وجود شکاف بزرگ و تأثیرگذار بین بزرگ‌ترین گروه جمعیتی عراق هشدار داده و خواستار ادامه گفتگوها شده است. در بیانیه مذکور آمده است: ما از همه شرکای روند سیاسی می‌خواهیم که از خود روحیه وطن پرستی و توجه به منافع کشور را نشان دهند و از هر چیزی که امنیت و ثبات کشور را مختل می‌کند دوری گزینند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم که اعمال سیاست فشار و ارعاب برای برگزاری جلسه‌ای که تعداد نمایندگان در آن به حد نصاب نخواهد رسید، به تضییع حقوق شیعیان عراق منجر خواهد شد.

گفتنی است، به دنبال یکجانبه گرایی جریان «صدر» و تلاش آن برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر بدون مشارکت هیئت هماهنگی شیعی، این هیئت امروز به منظور بررسی آخرین تحولات، یک نشست اضطراری برگزار و پس از آن، بیانیه مذکور را صادر کرد.

کد خبر 5452966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha