۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

تئاتردینی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود به روایت محتوایی بپردازد

تئاتردینی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود به روایت محتوایی بپردازد

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: تئاتر دینی برای رسیدن به جایگاه والا و واقعی خود باید به روایت محتوایی در شکل اجرا بپردازد و از سطح به عمق گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فرارسیدن هفتم فروردین ماه و تبریک این روز به هنرمندان عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی اظهار داشت: یکی از حوزه‌های مهم هنرهای نمایشی در بخش دینی و مذهبی است که از آن می‌توان به عنوان یکی از مهمترین عناصر فرهنگی و هنری در شناخت فرهنگ جوامع بشری نام برد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کاربردهای هنرهای نمایشی در جامعه اسلامی پرداختن به موضوعات و مقولات دینی و مذهبی و استفاده از آن به عنوان ابزاری تبلیغی در حوزه دین و جوامع دین محور است، ابراز داشت: پرداختن به موضوعات دینی در حوزه هنر یک ابراز مهم و تأثیرگذار در ترویج مضامین مذهبی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های انجام شده برای معرفی هنر دینی طی سال‌های گذشته تصریح کرد: با این وجود هنوز بسیاری از مسائل در تحقق هنرهای دینی و تولیدات دینی در این حوزه تبیین نشده است.

وی با اشاره به تعلقات مذهبی مردم ایران و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت گفت: از این رو ضرورت داد که دیدگاه‌های مذهبی در رابطه با محورهای گوناگون از جمله هنر و زیرشاخه‌های آن مورد ارزیابی و کنکاش قرار گیرد.

حجت الاسلام بصیرتی پیوند مذهبی و هنر را باعث ایجاد یک ارتباط نزدیک و زنده بین مخاطب جامعه و مذهب دانست و افزود: این موضوع سبب می‌شود تا هنر محتوای غنی ترس پیدا کند و برای تحقق این موضوع نیازمند تلاش و پیگیری در عرصه‌های اجرایی، مدیریتی و برنامه ریزی است.

وی بهترین راه ترویج هنر دینی را در ابتدا شناخت درست دین و سپس هنر دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندی که دغدغه دین داشته باشد خود به خود محتوای دینی از دل و ذهن او آفریده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه در هنر دینی نیازمند محتوا و باور قلبی هستیم، ادامه داد: بدون باور و اعتقاد مذهبی، هنر دینی نمی‌تواند جایگاه اصیل خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هنرهای نمایشی با مضمون دینی و مذهبی باید با مار محققانه و آسیب شناسان اشکالات و موازین دینی و فنی و هنری مشخص شود، تاکید کرد: به این منظور در فضایی آزاد و از نگاه‌های مختلف و متضاد باید آرا و نظرات گوناگون مطرح شده و به گوش همه برسد.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه تئاتر دینی برای رسیدن به جایگاه والا و واقعی خود باید به روایت محتوایی در شکل اجرا روی آورد، اظهار داشت: برای هنرهای نمایشی باید به گونه‌ای هوشمندانه‌تر گام برداشت تا هم باعث دلزدگی مخاطب نشود و هم قالب فنی هنر و جایگاه دین هم حفظ شود.

کد خبر 5454339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha