۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷

در مطلبی مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران همواره حافظ کشور و ملت بوده و هست

امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران همواره حافظ کشور و ملت بوده و هست

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سپاه همواره حافظ کشور و ملت بوده و هست، گفت: توافق در وین فقط با رعایت کامل خطوط قرمز حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام درباره گفتگوی اخیرش درباره سپاه پاسداران، نوشت: چنین توافقی فقط با رعایت کامل خطوط قرمز و بدیهیات می‌تواند حاصل شود و لذا برداشت دور از ذهن و بعیدی که برخی از عزیزان از صحبت‌های دیروز کرده‌اند، نادرست است و موضوع اصلاً عبور و یا مصالحه بر سر خطوط قرمز نیست. توصیه‌ام مرور دوباره مصاحبه دیروز است.

متن کامل این مطلب به شرح زیر است:

هموطنان عزیز؛ درود بر شما

از آنجاییکه بخشی از مصاحبه دیروز با شبکه خبر سوالی را نزد برخی از دوستان ایجاد کرده است، لازم می‌دانم نکته‌ای را عرض کنم.

روشن است که از این واضح‌تر نمی‌شد در خصوص جایگاه محوری سپاه پاسداران سرافراز صحبت کرد. سپاه پاسداران همواره حافظ کشور و ملت بوده و هست و آنچه گفته شد رویکرد فرماندهان عالی است که حتی لحظه‌ای تأمین و حفاظت از منافع ملت به شرط دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار عقب نیافتد.

در عین حال همانطور که به دقت در مصاحبه توضیح داده شد، چنین توافقی فقط با رعایت کامل خطوط قرمز و بدیهیات می‌تواند حاصل شود و لذا برداشت دور از ذهن و بعیدی که برخی از عزیزان از صحبت‌های دیروز کرده‌اند، نادرست است و موضوع اصلاً عبور یا مصالحه بر سر خطوط قرمز نیست. توصیه‌ام مرور دوباره مصاحبه دیروز است.

این جمله را هرگز فراموش نمی‌کنیم که امام راحل عظیم الشان (ره) فرمودند: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

کد خبر 5454432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      4 1
      اما این نشد جواب آن شبهه سنگین!!شفاف باید بفرمائید که نام سپاه باید از فهرست گروههای تروریستی خارج شود!!
    • Farhad US ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 0
      جناب امیرعبداللهیان چرا صحبتهای اخیر شما در مورد فرجام اینقدر گنگ و شبهه برانگیز است که بعد مثل بچه مجبورتان میکنند درباره اش دوباره توضیح دهید، خب لطفا سنجید و شفاف با مردم فهیم ایران صحبت کنید که بعدا به تعریف و تفسیر احتیاجی نباشد، موفق و موید باشید.
    • سجاد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 0
      نظرم من این است که این آقا در حد و قواره وزارت خارجه نیست. واقعا تاسف میخورم برای این نظام که همه دارن به نحوی بهش ضربه میزنن، ایشون بدیهیات دیپلماتیک را بلد نیستند