۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷

مدیر کل جدید امور اقتصاد و دارایی قم معارفه شد

مدیر کل جدید امور اقتصاد و دارایی قم معارفه شد

قم-مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم پیش از ظهر دوشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه در محل این اداره کل برگزار شد.

مهدی فراهانی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی استان قم اظهار داشت: استان قم ظرفیت‌های مناسبی برای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی دارد که ضروری است فرصت‌های سرمایه گذاری استان شناسایی و معرفی شود.

مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی استان قم بیان داشت: موانع سرمایه گذاری در استان قم می‌بایست برطرف شود تا از این طریق درآمدهای استان نیز افزایش یابد که در این راستا توجه به موضوع خزانه داری الکترونیک ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: در سال گذشته اعتبارات استان قم به طور کامل جذب شده و در بین دستگاه‌های اجرایی استان قم توزیع شده است.

مدیرکل سابق امور اقتصاد دارایی قم نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه ابراز داشت: پروژه‌های خزانه داری الکترونیک در سالهای اخیر دنبال شد که این امر در راستای سهولت مباحث مالی دستگاه‌ها مؤثر بوده و مانع از انباشت سرمایه‌ها در دستگاه‌ها شده است.

عادل علیپور عنوان داشت: بیش از ۹۵ درصد اموال غیرمنقول استان در سامانه‌ها ثبت شده و فروش اموال مازاد نیز از جمله برنامه‌های این اداره کل در ۵ سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه استان قم در فروش اموال مازاد دستگاه‌ها رتبه دوم کشور را داشته افزود: این استان در ثبت اموال منقول دستگاه‌ها نیز رتبه‌های برتر کشور را داشته است.

مدیرکل سابق امور اقتصاد دارایی قم از احداث نیروگاه خورشیدی هزار و ۵۰۰ مگاواتی در استان قم خبر دارد و ابراز داشت: موانع احداث این نیروگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار هکتار برطرف شده است.

علیپور عنوان داشت: در سال گذشته درآمدهای استان ۷۰ درصد افزایش داشته و برنامه‌هایی در راستای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری استان قم اجرایی شد و پیشنهادهایی در این زمینه به مسئولان کشور ارائه شد که برخی از آنان به قانون نیز تبدیل شدند.

کد خبر 5455009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha