۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶

سخنگوی کرملین:

ناتو ائتلافی برای همکاری یا حفظ امنیت نیست

 ناتو ائتلافی برای همکاری یا حفظ امنیت نیست

«دیمیتری پسکوف» با بیان اینکه ناتو یک ابزار تقابلی است نه یک ائتلاف برای همکاری و حفظ امنیت، تأکید کرد روسیه به اعزام نیرو به کشورهای عضو ناتو فکر نمی کند جز در صورتی که مجبورش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت ناتو ائتلافی برای همکاری یا حفظ امنیت نیست بلکه ابزاری برای تقابل است و این ما را نگران می‌کند.

پسکوف که با شبکه تلویزیونی «PBS» آمریکا مصاحبه می‌کرد، افزود: روسیه به اعزام نیرو به هیچیک از کشورهای عضو ناتو فکر نمی‌کند جز در صورتی که مجبورش کنند یا از آن به عنوان واکنش استفاده کند. مسکو نمی‌تواند و نمی‌خواهد به چنین موضوعی فکر کند.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: در صورتی که اتحادیه اروپا از پرداخت هزینه گاز به روبل خودداری کند، تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

این مقام ارشد روس پیشتر نیز درباره احتمال خودداری اروپا از پرداخت هزینه گاز خریداری شده از روسیه به روبل هشدار داده و گفته بود: ما قصد نداریم بنگاه خیریه باز کنیم و در صورت امتناع کشورهای اروپایی از پرداخت هزینه گاز به روبل، آن را مجانی در اختیار این کشورها قرار نخواهیم داد.

پسکوف همچنین درباره اظهارات بایدن علیه پوتین و تأکید بر ضرورت کنار گذاشتنش از قدرت در روسیه گفته بود: این اظهارات نگران کننده و توهین آمیز است.

کد خبر 5455275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha